Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
studiemiep schreef:tuurlijk kun je bandages gebruiken..echter ik zou het zelf niet zo snel doen...ivm losraken.
Ik zet die van mij met voor met peesbeschermers + springschoenen in de trailer en achter met allround beschermers. Kan prima
_Esther_87_ schreef:Bandages gebruiken kan prima, enkel moet je dan onderlappen gebruiken voor transportbandages, die hele dikke grote.
Normale werkbandages zijn niet geschikt omdat ze het belangrijkste punt (de kroonranden) niet mee beschermen en omdat ze te strak zitten als je wat verder weg moet. Daarnaast zijn ze relatief toch wat dun, als je paard langs de klep zou stappen oid zit je daar zo doorheen.
_Esther_87_ schreef:Maakt niet zoveel uit, fleece kan prima maar werkbandages kunnen ook best zolang je die dan maar niet te strak aantrekt. Het gaat echt om de onderlappen, die zijn belangrijk. Zorgen dat ze dik genoeg zijn en lang genoeg zodat ze in ieder geval over de kroonrand heenvallen. En ik doe zelf altijd zo'n extra losse sluiting eroverheen zodat het zeker niet losgaat.
juliaolthof schreef:malouvdb schreef:Geen peesbeschermers!! die zitten veel te strak als je ver moet rijden of lang moet wachten op concours..
Oké dus gewoon dikke onderlappen met fleece bandages en ze dan tot over de kroonraad doen ?
_Esther_87_ schreef:juliaolthof schreef:@_Esther_87_ geen fleece bandages ? Ik kan en Bertje bandageren maar ga sowieso hulp vragen
Nee, fleece kan wel. Maar de onderlappen moeten over de kroonrand vallen, je moet niet bandageren tot over de kroonrand want dan kan je paard niet meer bewegen, dat bedoelde ik.
_Esther_87_ schreef:Maakt niet zoveel uit, fleece kan prima maar werkbandages kunnen ook best zolang je die dan maar niet te strak aantrekt. Het gaat echt om de onderlappen, die zijn belangrijk. Zorgen dat ze dik genoeg zijn en lang genoeg zodat ze in ieder geval over de kroonrand heenvallen. En ik doe zelf altijd zo'n extra losse sluiting eroverheen zodat het zeker niet losgaat.