Zadel verzekering. Hoe, wat en waar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Zadel verzekering. Hoe, wat en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 21:18

Ik heb net vorige week een nieuw zadel laten aanmeten op mijn paard. Aangezien dit een erg duur zadel is, wil ik deze laten verzekeren.
Ik heb gebeld met de verzekeringsmaatschappij waar onze inboedel ook verzekerd is maar helaas hebben die deze optie niet in de voorwaarden staan.

Ik heb her en der al eens gegoogeld maar het zijn vooral oude topics wat ik tegenkom en ik zoek echt iets recents.

Wie kan mij helpen?

ttpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:52

Wij zijn zelf verzekerd bij Univé. Zadels etc staan niet apart in hun voorwaarden, maar onder inboedel valt bij hun ook alles wat in je afgesloten schuur hebt liggen. Ook de zadels. Op mijn verzoek is een adviseur komen kijken en hebben zij daar nog apart notitie van gemaakt, maar dat hoefde volgens hun echt niet. Dit was gewoon mee verzekerd, maar wellicht is dat bij elke verzekeringsmaatschappij anders.

OnlyFroukje

Re: Zadel verzekering. Hoe, wat en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:53

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:54

Hippozorg heeft wel een tuig verzekering zo uit mijn hoofd....

En anders even googlen op hippische verzekeringen. Kan je ook veel vinden.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 09:02

Bij ons is het ook gewoon meeverzekrd bij centraal beheer, enige wat ze moeten zien is inbraakschade, en ik heb mijn zadel gewoon op stal dus niet thuis.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 11:51

Ik heb mijn paard verzekerd bij Equine risk en daar ook het zadel meeverzekerd. Je kunt bij hen ook alleen een zadelverzekering afsluiten. Persoonlijk vond ik het feit dat het zadel twee jaar gedekt is tegen de nieuwwaarde wel erg fijn. Dat ben ik bij een andere maatschappij niet tegen gekomen (of ik heb niet goed genoeg gekeken, dat kan ook)

malouvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:04

ik heb mijn zadel verzekerd bij de inboedel verzekering.. Moet je wel apart aangeven.
Mijn zadel ligt niet thuis maar op stal.. en dan kan dat ook gewoon.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:05

Ik heb mijn zadel bij mijn inboedel verzekering laten verzekeren.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:14

Jip kon het bij de inboedel in laten verzekeren. Die kan een tweede lokatie opgeven en het moet in een afgesloten kast. Ik kan dat niet. Mijn inboedel zit aan mijn hypotheek gekoppeld dus ik kon ook niet over. Als je kunt verander van inboedelverzekeraar. Dan kost een zadel verzekeren heel weinig. Anders ben je een behoorlijk bedrag per maand kwijt. Ik heb er dus uiteindelijk voor gekozen niet te verzekeren. Als ik mijn zadel zou verzekeren dan kan ik van de premie na 2 jaar een nieuw zadel kopen.