Ik heb een half jaar terug een wintec 17 inch overgenomen van iemand voor mijn pony. Het licht als een huis, het schuift niet als het gewoon ligt,
Ze loopt er ook heel lekker onder, Maar nu na tijdje wat rijden en vooral langere afstanden. Zag ik toch ineens dat ze aan beide kanten net achter haar schouder en beide kanten 15 cm vanaf haar schoft naar beneden witte haren kreeeg. Dit kan niet anders dan dat het van het zadel komt. Maar nu ging ik vandaag toch rondje rijden, en tijdens het rijden viel me ineens op hoeveel het zdel naar beneden gezakt was. Is dit normaal, ik heb vergeten te kijken naar de kleur van de boom, maar volgens mij was het zwart.
zou het kunnen dat ik een boom kleiner moet ? of juist iets wijder ?
_Dune_
Geplaatst: 02-05-12 20:07
Als het zadel over de schoft zakt, zul je er een smallere boom in moeten doen. Kijk ook goed naar de verdere pasvorm van het zadel en bij de minste twijfel zou ik even een zadelmaker laten komen. Het kan namelijk zijn dat het aanpassen van de voorboom niet voldoende is.
Dat wil ik ook heel graag, wil alleen weten of meer mensen dit hebben gehad. Omdat het zonder mens erop heel goed licht. Ik ga opzoek naar een zadelmaker
ik heb ook een nieuwe wintec, vorig jaar november gekocht, maar die wel degelijk erg ingezakt en de kussens zijn nog steeds vlak en glad alleen veel platter dan toen ie net nieuw was (en past nu dus ook totaal niet meer)
zit er wol of cair in je wintec? die van mij heeft dus wol, schijnt vaak bij nieuwe zadels te zijn dat die binnen een half jaar bijgevuld moeten worden als er wol in zit (zo begreep ik het)
in mijn geval zakte het zadel vooral aan de achterkant in, duidelijk de vulling van de kussens. maar boom gebroken is geen slechte. Als je wintec een verwisselbare boom heeft kun je dat gemakkelijk bekijken.
maris76
Geplaatst: 06-05-12 21:27
En als je toch dat klittenband los hebt zodat je de boom ziet kijk dan ook meteen naar de binnenkant van je zadel of er geen scheur zit, dat probleem heb ik nu met m'n wintec...
Het is een wintec met wol, gebroken boom geen idee. De chiropractor heeft ernaar gekeken vandaag en die zij ook het ligt als een huis, en als je eronder langs voelt ontstaan er geen drukpunten die snapte het ook niet. Heb nu een adres gekregen van een goeie zadelpasser. Dus die gaan we binnenkort eens bellen, voorlopig ff zonder zadel. Eerst ff sparen Gebroken boom ik zal er vanavond eens naar kijken,