rossner veelzijdigheidszadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chantal_99

rossner veelzijdigheidszadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 22:09

hebben jullie ervaring met de veezijdigheids zadels van rossner ik ben namelijk van plan om een nieuw zadel te gaan kopen.

_Jorien_

Re: rossner veelzijdigheidszadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:11

Ik heb er een. Wel een ouder type, maar heerlijk zadel!

chantal_99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 22:15

en zijn de kussens makkelijk op te vullen, want je hebt ook van die zadels die zijn een soort van plat en die kunnen heel moeilijk worden opgevuld

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:17

Heerlijk zadel! echt had er 1 van een jaar of 15 jaar oud! enorm fijn!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 06:40

HIer zit gewoon wol in, en dus op te vullen. Wel weet ik van iemand die 5 keer per week reed dat die een Rossner volledig versleten had in 4 jaar tijd (1 paard had ze), leer werd dun en vielen gaten in.
En ik heb ook wel eens hele oude Rossners gezien, bruin, en uit de JC fabriek. Die bleven wel goed. Dus tja, beetje geluk moet je ook hebben. Ik heb nu een tomtom van nog geen 3 maanden oud die geen sattelieten meer kan vinden, dus die moet ook terug.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 15:07

Ik heb er ook een, ook een dressuurzadel. Allebei type amerika, heerlijke zadels. Ben ook voor deze gegaan omdat vroeger bij een andere pony ook al een rossner vzh had. Vind de kwaliteit overigens prima, vet ze bijna nooit in en ze zien er super uit :)

12Magic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:01

Ik lees even mee omdat wij ook op zoek zijn naar een betaalbaar zadel.
Wij hebben een JC dressuur zadel die heel erg goed op ons paard ligt. Nu wilden we een JC vzh zadel erbij kopen maar we komen ineens een Rossner Amerika tegen die precies op de JC vzh lijkt. Kan iemand mij vertellen of deze zadels op elkaar lijken qua vorm en ligging? (op de foto in ieder geval wel :)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:44

Volgens mij is er niet zoveel verschil met de JC kwa prijs en kwaliteit! Vind het beide heerlijke zadels

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:46

Ik heb ook de Rossner Amerika vzh en ik vind het een heerlijk zadel. De mijne is pas driekwart jaar oud, maar ziet er echt nog heel knap uit. Zeker een aanrader!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 07:48

Ik heb jaren een Rossner Amerika gehad. Ben helaas in 't begin niet actief genoeg met het poetsten geweest waardoor er hele lelijke slijtplekken op de zweetbladen van de stijgbeugelriemen waren gekomen. Maar verder was het een zalig zadel.

12Magic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 15:58

We hebben vanmorgen het Rossner Amerika vzh zadel met boom maat 31 opgehaald. Het zadel paste perfect. Wat ons betreft komen de JC en de Rossner zadels heel erg overeen. We zijn in ieder geval heel blij met dit zadel. We gaan het niet heel intensief gebruiken, omdat dressuur ons hoofddoel blijft, we zijn wel heel nieuwsgierig hoe lang het mooi blijft!

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 16:00

Ook hier een tevreden Rossner gebruiker. Dressuurzadels dan wel, maar ze bevallen enorm goed.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 07:27

Ik ben heel tevreden over mijn rossner amerika dressuurzadel, ik rij recreatief en regelmatig lange ritten.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 07:50

Super fijne zadel.

Ik heb nog een rossner te koop. Zadel is in nieuwstaat, jaar oud maar door blessure paard weinig gebruikt . Donker bruin, 18'inch, medium boom

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:15

wij hebben een rossner zadel dat echt al wel 30 jaar oud is misschien en word nog steeds vol op gebruikt! is vroeger van mijn moeder geweest en die reed er altijd mee. nu gebruiken we het voor jonge paarden om in te rijden omdat het heerlijk zit en je er een behoorlijk vaste zit in hebt.
het zadel begint overigens natuurlijk nu wel te slijten maar ja dat mag ook wel naar zo'n tijd!
wij rijden zelf allemaal op een dressuur zadel maar dit is een veelzijdigheid zadel wat wij overigens ook gebruiken om af en toe te springen.

Josjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:36

Wij hebben ook een Rossner Amerika veelzeidigheids, maar ik heb hem in het begin slecht onderhouden dus ik heb nu allemaal krassen op de zweetbladen van de stijgbeugelriemen. Echt heel jammer want het is een mooi zadel! Wij moeten hem eigenlijk laten opvullen, hij gaat telkens scheefzitten etc. en hij kraakt ook als de sodemieter. Ik weet niet of dit mijn eigen schuld is maar ik vind dat kraken, die krassen en bovendien dat het zadel telkens scheef zitten wel een beetje ergerlijk. Mijn paard heeft er soms ook last van..