Wat is een écht goed regendeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miekemuis_

Wat is een écht goed regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 11:34

Ik ga dus binnenkort een regendeken halen voor mijn paard.
Wegens erge artrose gaat hij voorgoed op de weide (als het weer beter is), maar ik zou hem toch nog graag beschermen tegen de regen. Hij heeft een grote schuilstal op de weide, maar kou en wind zijn alles behalve goed voor paarden met artrose.
Ik ben van plan om hem in de winter zonder deken te laten staan en hem in een goede teddyvacht te laten komen.

Ik zoek dus een goed regendeken. Liefst met hals (de artrose zit namelijk in zijn nek).
Welke regendekens zijn goed of juist niet goed en waarom?

Tos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 11:38

Goeie ervaring met het merk Pagony en Weather Bee(ik weet niet of ik het goed schrijf
Deze twee merken gebruik ik alleen en andere niet dus geen slechte ervaring.
Pagony is kwa prijs wat vriendelijker en Pagony valt kleiner dan andere dekken.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 11:40

Dekens van Horseware zijn erg goed.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 11:41

Miekemuis_

Re: Wat is een écht goed regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 12:11

Neem ik dan best een gevoerde deken of een deken met vulling? Of een ongevoerde en ongevulde deken?
Hij heeft in de zomer een super kort vachtje (dat is best normaal denk ik :+ ) en in de winter bijna geen winterhaar, maar hij stond tot nu toe in een warme stal met dikke dekens op (was sportpaard).

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:17

Miekemuis_ schreef:
Neem ik dan best een gevoerde deken of een deken met vulling? Of een ongevoerde en ongevulde deken?
Hij heeft in de zomer een super kort vachtje (dat is best normaal denk ik :+ ) en in de winter bijna geen winterhaar, maar hij stond tot nu toe in een warme stal met dikke dekens op (was sportpaard).
Je hebt van Horseware ongevoerde dekens waar je een onderdeken aan vast kan maken.
Ideaal omdat je de deken kan aanpassen aan de jaargetijde.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:42

ik zou ook voor horseware gaan, en dan rhino of rambo, vind ik persoonlijk wat betere kwaliteit als de amigo

Bij de rhino lite kunnen er (onder)dekens aan vast worden gemaakt
en bij de rambo duo ook :)
(misschien nog wel meer, maar dat weet ik niet)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:46

Horseware... zijn super dekens!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:48

Ik ben heel. Tevreden over horseware idd. Maar van de amigo regendeken wel de 1200d. De 600d houdt het minder lang volismn ervaring, echter is die wel heel fijn in de zomer omdat hij zo lekker dun is :)

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 18:40

ik zou ook voor rambo of rhino gaat, of bucas die zijn ook goed.
maar ik zou hem dan niet van de winter zonder deken laten, want dan kan die nu ook al wel geen deken op, juist met die artrose zou ik gaan voor een deken met hele hals die je er af kan halen, dan kan je bij goedweer de hals er eventueel afhalen, en bij hevige regen en vorst weer aan doen.
en dan als het echt kouder word lekker een dekentje eronder, anders heeft het weinig zin.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 18:44

Ik ben heel erg tevreden over Nika! Ook rhino, verder nog niet veel merken geprobeerd.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 18:46

Ik ben heel tevreden over Weatherbeeta! (de weatherbeeta landa freestyle heb ik gehad, echt geweldige deken! Vooral het "rokje" aan de achterkant ook en pasvorm was ook mooi)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:05

Rambo is heel goed, goede pasvorm, degelijk, sterk, echt goed waterdicht.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:29

Weatherbeeta werd net al genoemd, die zijn goed.
Amigo en Rambo zijn nog beter (en duurder).
Het hangt er een beetje vanaf welke pasvorm goed ligt op je paard en of er "deken-slopers" bij hem staan.
Vaak zie je standaard 600 denier dekens, die zijn niet bestand tegen een bijter. Dan moet je echt voor een zwaardere kwaliteit gaan.

Maar even los van de dekens, zou ik voor een paard met artrose wel eerder voor een dikkere deken gaan. Als hij straks met pensioen is, ga je dan nog wel regelmatig bij hem kijken?
Met zulke strenge winters als de laatste jaren is het voor een paard wel fijn als hij in ieder geval geen kou lijdt.

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 09:38

Tuurlijk. Hy gaat dicht bij huis staan en ik ga 2 x per dag bij hem. Het probleem is dat hy zelf nogal een dekensloper is en ik zou hem dus graag zo veel mogelijk zonder deken laten staan. In de winter gaat hij misschien niet op de weide blijven staan (alhoewel dat het beste is voor zijn artrose), maar dat is nog zo ver weg.. Ik weet niet of hy een dikke wintervacht zal krijgen, tot nu toe stond hy onder dikke dekens op stal..

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 10:32

horseware dekens, met weather beeta, HH en S&K heb ik niet zo'n goede ervaringen.

mijn amigo lite gaat al 4 jaar mee en gebruik ik in de lente en herfst
ook mijn amigo plus heavy heeft zijn 3de winter overleefd. Ik heb wel 1 grote winkelhaak moeten laten herstellen (koste 15 euro)

voor de winter zou ik wel altijd een onderdeken onder een regendek doen. eenmaal het kouder wordt belet een regendek dat ze de haren van hun vacht kunnen rechtzetten en dan is een regendek alleen heel koud voor een paard.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:09

Ik heb op éen deken na alleen maar Bucas. :) Die andere is eens een keer in nood gekocht, was de enige die ze hadden en die maat, maar die doet het verbazingwekkend goed, is er een van drunensruiterhuis eigen merk, dus die zijn ook zeker aan te raden als je iets minder budget hebt. Horseware is ook goed.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:38

ik heb er een van subscribe alweer een jaartje of 2, heel fijn ding

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 15:24

Ik hou het bij de Horseware. verscheidenen keren per jaar nieuwe dekens moeten kopen. mijn regendekens zijn op een hand niet meer te tellen. Heb nu al een paar jaar (3?) de Horseware Amigo. Erg stevige deken en fijne pasvorm, schuift niet. (1200d)

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 15:26

Horseware of Bucas.
De rest verslijt snel, of is na een tijdje minder waterdicht of zweet erg.

NiG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:58

ik heb goede ervaringen met wheaterbeeta (kun je bij de epplejack winkels kopen)
naast dat warm houden wel goed is voor arthrose lijkt het me ook heel belangrijk dat hij niet belemmert wordt door een deken, dus als het even kan zou ik er geen verschillende lagen opleggen, maar hem onder dunne dekens houden zolang het nodig is. En dan gewoon zonder zetten zodat ie een goede dikke wintervacht krijgt, volgens mij kan daar geen deken tegen op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:53

Weatherbeeta heb ik duidelijk de beste ervaringen mee wat betreft pasvorm en kwaliteit van de sluitingen.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:54

horseware raad ik zeker aan
heeft een vriendin van mij ook