HH Hoofdstel Crystal Wing

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

HH Hoofdstel Crystal Wing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 16:10

Hoi Bokkers,
Ik ben van plan het HH hoofdstel crystal wing te kopen. Weet iemand of dit hoofdstel groot normaal of klein valt? En heeft iemand het hoofdstel, zoja wat zijn de ervaringen, is het fijn leer?
Alvast bedankt. :)

orkaan

Re: HH Hoofdstel Crystal Wing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 20:36

ik heb hem in full en vind hem groot vallen (had beter de cob kunnen meenemen achteraf) paard is niet zo groot zo'n 1.65 met normaal hoofd.

Leer is prima, fijne zachte neusriem ik ben er iig over te spreken (kijk het is geen dobert a 300 euro) maar tis ook geen prut hoofdstel. Prima prijs/kwaliteit

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 11:17

Oke dat is fijn te horen. Dan moet ik denk ook maar cob nemen, paard is ook ongeveer 1.65 met een vrij klein hoofd. Full past normaal net. Alleen past de frontriem bij jou dan ook goed? Want daar was ik een beetje bang voor, want daar heeft hij altijd wel full in.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:02

frontriem heb ik nog ruimte over (het hoofdstel is zo groot dat ik behalve de neusriem en frontiem met het cob gedeelte van een ander hoofdstel rijd..)

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 18:08

Oke, dankjewel :)

Francisca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:44

Mijn fries van 1.68 past maar net de full size, vind hem klein vallen want van andere merken vallen de full sizes veel groter.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 20:12

Hmm, studiemiep vind hem groot vallen en jij klein?

Francisca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 10:22

Ja klopt. Op de foto van HH zelf staat mijn eigen fries op de foto met een monster van datzelfde hoofdstel. Die paste net aan netjes. Toen de productie op voorraad was het ik er daar 1 uit gekocht die duidelijker kleiner viel, neusriem ging niet meer dicht en frontriem zat te strak, dat was niet met het monster. Productie valt duidelijk kleiner uit. Van andere merken heeft hetzelfde paard nooit last dat het te krap zit.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 12:12

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 12:30

Ik vind het echt heel erg groot vallen (ik heb de christal wing, 2de foto), ik had beter een cob kunnen kopen fullneus riem past net (en de rest is sowieso te groot dus heb van een ander merk hoofdstel, het kopstuk in cob..)

Francisca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:37

Oja klopt, sorry heb de modellen door elkaar gehaald, fries met lakhoofdstel is idd de mijne. Maar de andere foto van het andere model hoofdstel komt bij dezelfde leverancier vandaar, maar die valt idd ietsje groter. Dat was een Cobsize op een vrij kleine polopony, misschien dat dat iets vertekend. Volgens mij valt de Fullsize van dit model wel redelijk normaal op m'n fries, als je paard een heel fijn koppie heeft zou die zeker wel in een Cobsize passen. Succes ermee!

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:31

Ik heb 'm ook. Hij valt indd erg groot, ik heb een maat cob maar heb nog alles op het strakste gaatje zitten. Verder is het een erg fijn hoofdstel, ik heb hem al zo'n 2 jaar en hij is nog steeds super mooi, ook alle steentjes zitten nog in de frontriem. :)

Mijn paard is trouwens zo'n 1.60 en heeft met halsters ook altijd maat cob.