Hoi bokkers, Ik ben van plan om een speciaal hoofdstel voor de wedstrijden met mijn verzorgpaard te kopen. Het hoofdstel dat hij nu heeft is al wat ouder, en minder mooi geworden. Nu ben ik heel erg aan het twijfelen welke maat ik nou moet nemen. Het is een paard van tussen de 1.65 en 168. Nou zou je zeggen neem full natuurlijk, maar hij heeft een vrij fijn hoofdje. Het hoofdstel dat hij nu heeft is full, en zit met alles op het kleinste gaatje. Maar ik ben bang dat als ik full neem, dat je zal zien dat het net niet past, en met cob ben ik bang dat de frontriem weer niet gaat passen. Want die heb ik zelf voor hem gekocht in maat full, en die zit gewoon netjes, die moet niet kleiner zijn. Kan je misschien bepaalde dingen opmeten om te kijken welke maat je nu het beste kan nemen?
vanaf hier kun je dat niet zien, maar als jou paardje een fijn hoofd heeft zou ik voor een grote cob gaan, sommige merken vallen erg groot. en die frontriem zou ik aan het nieuwe hoofdstel doen.
Het probleem is alleen dat ik een ander soort frontriem wil voor mijn wedstrijdhoofdstel. En als ik de frontriem van het huidige hoofdstel af haal hebben we met de trainingen geen frontriem meer haha.
_Dune_
Geplaatst: 25-04-12 18:19
Neem het huidige hoofdstel gewoon mee naar de winkel en ga alle riempjes vergelijken, dan weet je gelijk welke maat het beste is.
licht helemaal aan de merken mijn paard kan va HH makkelijk een cob hebbem ook van HB een cob maar van HV polo moet ie zeker een full, dus je kunt het beste even naar de winkel gaan en je oude hoofdstel meenemen