[WN] "Gladde" hunterpad

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

"Gladde" hunterpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:48

Inmiddels ben ik al een tijdje overstag om ook de hunter te gaan proberen. Heb een zadel, dekje, singel enz...maar...als ik tzt wil starten op wedstrijden, dan moet ik een hunterdekje hebben. Daar waar de zoektocht eerder ging om gladde pads voor onder mijn westernzadel, nu de zoektocht naar een "gladde" hunterpad.
Probleem is dat mijn ruin een erg gevoelig huidje heeft en niet tegen pluizige stof kan, dus wol, vilt, fleece, etc., kortom alles dat uit kleine losse haartjes bestaat vindt hij enorm vervelend enne...ik daardoor ook. :=

De hunterpads die ik tot nu toe tegengekomen ben, zijn van polyester met een soort fleece-onderkant. Dat wordt m dus niet! Wie weet hunterpads te vinden die bijv. helemaal van katoen zijn (andere stof uiteraard ook prima!) en glad aan de onderzijde, zoals de meeste gewone Engelse dekjes? En dan liefst ook nog een beetje betaalbaar! :o :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: "Gladde" hunterpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:10

In het buitenland zijn ze wel te krijgen. Maar kun je niet gewoon een wit Engels zadelvormig dekje eronder doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:15

Ik heb op verschillende Amerikaanse sites gekeken, maar echt enkel dekjes met een fleece-achtige of geborstelde onderkant gevonden. Die kriebelen. Ik zoek dus inderdaad en dekje van de stof zoals de vele normale Engelse dekjes hebben. Een zadelvormig dekje zou een oplossing zijn, maar ik wil graag een hunterpad waar ik ook mijn startnummer op kan vastmaken, dus zoiets:
Afbeelding
Uiteraard ga ik voor zadelvormig als ik dit echt niet kan vinden. :)
Ik heb tot op heden nog niet zo'n dekje kunnen vinden in een soort van "gladde" uitvoering. Sowieso verkopen ze deze dekjes nauwelijks in Nederland, maar dus ook in de USA heb ik nog niets kunnen vinden dat helemaal "glad" is (en betaalbaar ;) ).
Laatst bijgewerkt door Jessica op 25-04-12 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:20

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:24

Ja, maar ik zoek dus helemaal van katoen/helemaal glad. Want zelfs al is de onderkant glad, als er langs het randje kriebelhaartjes uitsteken, wordt t m niet... ;)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:57

Laten maken, ergens ?

Moondancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:27

Ik zou IJp hier eens een mailtje sturen , die kan toveren met de naaimachine!!
Wie weet kan ze er 1 voor je namaken van een "echte" hunterpad , ga je op zoek naar stof in een stoffenwinkel ,
of wie weet kan ze een vierkante spring/veelzijdigheids shabrak ombouwen voor je!!
Laat je het nog even weten wat het uiteindelijk is geworden? :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:34

op deze foto zie je mijn hunter dekje
gewoon gekocht in Nederland, katoen geval
Afbeelding
deze zou dan nog iets aangepast kunnen worden naar het huntermodel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:25

Heb ik idd ook aan gedacht, een bestaand dekje aanpassen. Maar voor ik allerlei kunstjes ga uithalen, ben ik erg benieuwd of er dus niet al een kant en klare is. ;) Blijkbaar dus niet... :D Dan zal t idd uiteindelijk een aangepaste worden. :j

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:31

Countrymill hebben ze geloof ik ook :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:19

Nee helaas...daar was ik al geweest. :)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 08:24

Ben ze nog niet tegengekomen in een gladde uitvoering. En aangezien ik glad ook mooier/strakker vind dan die wollige dingen (die doen mij veel te veel denken aan eeuwen geleden in de dressuur toen er altijd met die dingen gereden werd :+ ) Heb ik dus een gladde aangepast. Is heel simpel te doen en ziet er imo strak uit :D

Afbeelding

Overigens nog een reden om er zelf 1 aan te passen, die bontjes passen vaak niet onder een gewoon VZ zadel. Die zijn gemaakt voor springzadels ;) Daarvan zijn de zweetbladen korter, en dus komt je zadel er onderuit :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 08:53

Ziet er supernetjes uit Rina! Ik ga dat denk ik ook proberen en verder heb ik nog wat andere ideetjes opgedaan die ik wellicht nog ga uitwerken.

Apollo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 08:57

Hebben ze niet bij arthur's westernstore? Daar kan je naar bellen want niet alles staat op de site

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 09:17

Nee, de dekjes die verkocht worden, hebben allemaal iig een toplaag van fleece oid...

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 09:50

Ik heb er 1 bij Arthur vandaan.. die past wel keurig met onder mijn vzh zadel! en die neigt niet eens naar spring.. hangt dan misschien ook van je zadel af.
Maar die hele gladde ben ik ook nog nergens tegen gekomen..