Hoge peesbeschemers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:54

zelf vind ik het een onnodig iets eigenlijk.. wat is het nut van die scheenbeschermers achter te hebben?
ik zie bij voor het nut want je hebt ook nog kans dat als het eventueel verkeerd gaat en paard zet een te grote stap en stapt op zijn pezen is het niet gelijk 'stuk'. bij de achterbenen heb je daar geen tot weinig kans bij denk ik.

verder vind ik het niet erg ofzo het is wat je fijn en niet fijn vind en of je paard het toestaat ja of nee.

trouwens is dit geen discussie?

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:23

Nee mee springen zou ik niet doen. Ik gebruik ze zelf om mee te longeren, omdat onze longeerring van onder dicht is zou hij zijn been daaraan kunnen stoten. Hij gaat altijd nogal uit z'n dak met longeren, dus uit voorzorg krijgt hij dan de hoge beschermers achter om.

Tinkels

Re: Hoge peesbeschemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:26

Ik gebruik ze iedere dag tegen het strijken.. de kleine strijklappen zitten dan net op de verkeerde plaats...
Ik vind ze heel fijn in gebruik, blijven goed en zijn betaalbaar.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:14

Het belemmert ze niet bij het springen, wel kunnen ze heel heftig reageren door van achter heel hoog uit te slaan op de sprong, waardoor ze voor ooit minder kunnen gaan springen.
Bij paarden die van achter niet goed genoeg springen woerden ze nog wel eens gebruikt om dat beter te krijgen.
Als je paard een gewone goede sprong heeft zou ik ze niet gebruiken, liever zelfs niets als ze niet strijken van achter. Het kan alleen maar irriteren dan...

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:16

het is juist om de paarden beter te laten springen en de paarden de benen uit te laten slaan boven de sprong
ze zijn pas vanaf het Z toegestaan op CC

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 06:19

Dat is niet waar little birdy, je mag ze gewoon in het B al aan hebben.
Deze zijn daar niet 'speciaal' voor, al geven veel paarden wel reactie op deze beschermers. Maar als ze er aan wennen, net als bij bandages, dan springen ze er normaal mee. Bij de eventing gebruiken ze ook hoge kappen van achter, juist om ze te beschermen, daar zijn deze oorspronkelijk ook voor bedoeld.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:00

Was het bij het springen niet afgeschaft om 'kapjes' te dragen? Of is dat er uiteindelijk niet doorgekomen?
In ieder geval zou ik de hele hoge niet gebruiken met springen...

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:02

schoentje dat is toch echt wel wat ik vorig wekkend op CC heb gehoord dat je die kappen alleen maar vanaf het Z mag gebruiken :)

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:37

Dan zoek dat maar eensd ergens in het reglement op.

Bij jonge paarden rubrieken zijn er regels verbonden aan achterbeschermers, gewone rubrieken niet...

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:38

ow oke dan zal ik het verkeerd opgevangen hebben :)

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:45

Of andere mensen hebben het verkeerd verteld ;)
Er is natuurlijk snel verwarring, omdat er dus wel regels voor zijn bij het springen voor jonge paarden.

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:56

Belemmeren niets bij het paard bij het trainen/lopen. Ik vind ze fijn (en stiekem netjes staan). Al zal 't paard er inderdaad even aan moeten wennen, dus zal die weglopen dat jij denkt 'zo die is lenig'haha!
Dressuur, springen, longeren, kan er allemaal mee..

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:58

ik gebruik ze ook voor mijn paarden.
Zeker op springwedstrijden, bij ons in de buurt zijn nogal veel stallen die allemaal jonge paarden mee hebben. Helaas ontbreekt de rem nog wel eens waardoor ze gewoon van achter in je paard klappen :n Ik ben dan altijd weer blij dat ze deze om heeft want hoor gewoon de hoeven er op klappen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:07

-> HAR