Ik wil voor Princess een nieuw zadel. Deze keer een vz. Ons grote probleem is dat ze te rond is. Zadels glijden vaak scheef. Ze gaat echt wel afvallen, maar aan uithongeren doe ik niet. Ze heeft weinig tot geen schoft. Nu heb ik wat mooie zadels opgehaald maar niks ligt naar mijn zin. Hoe bevalt een wintec met verstelbare boom...is dat iets voor ons princesje? We rijden nu met een westernzadel dat ligt wel okee, maar we gaan (als het goed is) binnenkort op de manege lessen (naast de prive lessen thuis) en dan is het fijner als ze een vz zadel heeft. Want op de manege rijden ze allemaal met gewone zadels en het zou leuk zijn als je een wedstrijdje mee kon doen.Heeft iemand net zo'n pony (ongeveer 1.20) en wat heb jij erop liggen. Waar kan ik kijken voor zadeltjes enzo? Het mag van mij ook 2e hands zijn hoor, als het maar goed ligt.
Ik heb ook een zeer rond welshje gehad. Daar lag een wintec 2000 met de breedste boom op, deze schoof enkel als hij slecht aangesingeld was, en ik stapte op. Ik heb dus goede ervaringen met de wintec
pipo
Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-12 19:05
Wij rijden veel buitenritjes en strakjes gaat ze naar de manege dus ik durf eigenlijk niet specifiek voor een spring/dressuur zadel te kiezen. Het moet wel een beetje allround zijn zeg maar. Ook hebben we (en dat wist ik wel) vandaag wat "glad leren zadels geprobeerd. Maar voor de veiligheid van mijn dochter zie ik een ruw suede zitting (of zo) veel meer zitten.
MelissaV
Geplaatst: 23-04-12 19:14
De wintec 2000 heeft een suede zitting en is een vzh zadel Die van mij was een 15 inch
Laatst bijgewerkt door MelissaV op 23-04-12 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik denk dat een wintec voor jullie wel een oplossing kan zijn, maar hou er wel rekening mee dat deze vrij lang vallen, en de meeste welshjes een vrij korte rug hebben. Thorowgood valt vaak wat korter, dat zou je ook kunnen proberen?
ik heb voor een maand terug een thorowgood zadel gekocht voor mijn ronde fjord zonder schoft, dit zadel is aangepast aan mijn fjord. de bomen gaan tot 36 en hebben verschillende zitmaten er zijn zo veel soorten zadels van dit merk, mijn dressuur cob zadel zit erg fijn. succes met jullie zoektocht en hopelijk kun je wat vinden!
Voor mijn c welsh had ik vroeger altijd een zadel van thorowgood, beviel erg goed. Mss kun je een passervice laten langs komen, kun je er meteen een paar passen.