goedkope, goede winterdekens?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alnieno

goedkope, goede winterdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 13:41

Hoi!

Ik ben voor volgend seizoen op zoek naar sterke, goede winterdekens. ik heb veel gehoord over horseware, maar die zijn zo duur -O-
zijn er ook goedkopere goede dekens, pagony, ej, iets anders??

Ik zoek ongeveer een 200 grams buitendeken en een onderdeken/staldeken voor koudere dagen om eronder te leggen.
Mijn hafje is slank en sportief gebouwd, hij heeft maat 175. Ook heeft hij een gevoelig huidje :Y)

Capriootje

Re: goedkope, goede winterdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:45

Ik heb hele goede ervaringen met de Pagony dekens van Divoza.
Harry's horse dekens zijn ook fijn als je paardje wat breeder is van voor, zo niet staan ze open aan de voorkant en regent het in..
Ik heb nu Horze dekens, die zijn ook fijn maar wel ietsje duurder.

Kijk is op verschillende sites zoals; www.divoza.nl , www.agradi.nl , www.epplejeck.nl ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:55

ik heb alleen nog maar horseware. Om het betaalbaar te houden vnl de amigo reeks die ik bestal via een bokker. Maar deze dekens zijn hun geld echt meer dan waard, volgende dekens heb ik gewoon bij een winkel in de buurt gekocht.

amigo mio- koste 45 euro en gaat nu z'n 4de seizoenen in, vriendin betaalde 50 euro/stuk voor die van premiere met halve hals, 1 is volledig stuk en het andere heeft ook z'n beste tijd gehad, over de pasvorm nog niet gesproken.
amigo insulator - koste 55 euro en leeft nu al 3 jaar, paard heeft het bijna de volledige winter als onderdeken aan en nu in het tussenseizoen 's nachts of onder een regendekentje. nog nooit een schuurplekje gehad.
Andere vriendin heeft goedkopere staldekens (35-40), maar heeft er in dezelfde tijd al wel 2 versleten en een paard met schuurplekken gehad.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:06

over nika dekens hoor ik ook vaak goede reacties zijn ook goed betaalbaar

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:54

bucas all in one, = 1 deken voor het gehele seizoen (nl zelfregulerend)
wel door de 200 euro (ik heb ze gekocht via kapaza voor 150 euro, wel nieuw), maar supergoed

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 19:05

Dankje wel voor alle reacties! Ook voor de aanbiedingen op pb, maar moet eerst op vakantie en dan ga ik sparen:p

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:37

HH ? :)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:43

Horseware mag dan wel duur wezen maar wel oersterk en goed waterdicht!! Dit kun je helaas niet van alle dekens zeggen..

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:01

ik ben tot de conclusie gekomen dat er alleen maar horseware meer op me pony komt.

elk jaar had ik schuurplekken op haar borst, en dit jaar eindelijk schuurplek af
heb weatherbeeta, pagony, hh

nooit op me eigen paard gehad, maar nika's dekens vond ik er ook goed uitzien :J

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:16

ha nog iemand,als ik optel wat ik heb uitgegeven aan andere dekens ook 2de hands voor een leuk prijsje, dan was dit alles bijeen duurder dan mijn horseware deken. Dus voor de winterdekens zeker, sparen we wel even ipv een goedkoper exemplaar te kopen...

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:19

De Nika dekens zijn erg goed!
http://www.nikahorseproducts.nl/
Goed betaalbaar en heel erg sterk! Die van mij heeft het de hele winter volgehouden in een hele drukke groep waar de hele tijd aan dekens wordt gehangen/getrokken enz.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:21

Hier had ik op een van de paarden een Pagony liggen. Vond hem niet perfect liggen eigenlijk dus de pasvorm laat te wensen over naar mijn mening.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:24

petitparis schreef:
ha nog iemand,als ik optel wat ik heb uitgegeven aan andere dekens ook 2de hands voor een leuk prijsje, dan was dit alles bijeen duurder dan mijn horseware deken. Dus voor de winterdekens zeker, sparen we wel even ipv een goedkoper exemplaar te kopen...

hier ook heb nu 3 horseware dekens gekocht, en dat is goedkoper dan al die dekens die nu nog in mijn kist liggen en niet meer gebruik.

maar ga ik winkels bij langs die hebben nu vast wel opruimen
zo heb ik me rhino dekens met hals met 30% korting gekocht scheelde me ongeveer 80 euro

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:28

Ik was altijd heel tevreden over HH maar nadat er dus al 2(!) het begeven hebben na de regen, heb ik besloten dat ik toch maar een duurder deken ga aanschaffen. En ineens een Bucas, ben ik ook van al dat gewisseld gedoe vanaf!

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:26

ik vind de bucas al in one niet ideaal, omdat hij dus echt wel warm is dus niet voor het hele seizoen gebruikt kan worden.
bij me geschoren shet moet er echt een deken onder bij erge vorst en als het weer beter weer word heeft ze het gauw erg warm er onder

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:28

Er word hier toch gevraagd door TS om goedkope winterdekens, die ook nog is kwalitatief goed zijn en niet hoe goed de horsewares wel niet zijn?

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:32

Tja, ook ik zweer bij Rambo dekens van Horseware.
Het is wel even een investering, maar ik ben in ieder geval goedkoper uit!
Want die dekens gaan heel lang mee, dat scheelt weer steeds opnieuw een 'goedkope' aanschaffen :j

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:36

Het eigen merk van drunens ruiterhuis. Fijne goede dekens voor een nette prijs en ze hebben de pasvorm van horseware dekens.

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 15:09

dank jullie wel voor de reacties! als horseware echt zulke goede dekens zijn, kan ik er best over na deken om ze 2e hands of via een aanbieding te kopen:)
waar zijn ze het goedkoopst/waar kopen julie ze??

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:11

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 15:14

kan het zijn dat die nika dekens alleen in grote maten zijn? de 200 grams dan..

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:23

Horse_Driver schreef:
dank jullie wel voor de reacties! als horseware echt zulke goede dekens zijn, kan ik er best over na deken om ze 2e hands of via een aanbieding te kopen:)
waar zijn ze het goedkoopst/waar kopen julie ze??

Mijn eerste Rambo deken heb ik gekocht bij Divoza, zodat ik zeker wist dat ik de juiste maat had. Mijn andere Rambo dekens heb ik gekocht via Josie@Bokt
Nika ken ik zelf ook en ik moet zeggen dat het degelijke dekens zijn voor de prijs. Maar ze zijn niet echt sloopproef. Plus ik heb ook al iets te vaak riemen en banden moeten vervangen en de deken opnieuw waterdicht moeten maken.

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 15:30

ik ben denkik bijna overtuigd:) ik wil graag een horseware! maakt het nog heel veel uit of het een amigo, rhino of rambo wordt? moet wel even sparen zeg :o (maar eerst op vakantie :+ )

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:31

EJ dekens zijn ook super. Ik had de Olga...

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:33

Horse_Driver schreef:
ik ben denkik bijna overtuigd:) ik wil graag een horseware! maakt het nog heel veel uit of het een amigo, rhino of rambo wordt? moet wel even sparen zeg :o (maar eerst op vakantie :+ )

Amigo is het minst sterk en Rambo het sterkste. Rhino zit er tussen in. Het is dus maar net wat je zoekt/ wat je nodig hebt :)