Wie kan me meer vertellen over de Deuber Maxima dressuur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Wie kan me meer vertellen over de Deuber Maxima dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 08:45

Zoals de titel zegt, wie kan me meer vertellen over het zadel de Deuber MAxima dressuur.

Is hij geschikt voor korte ruggen?
Tot hoe breed kan hij traploos versteld worden?

Heeft er iemand foto's van dit zadel op het paard en met rijden, hoe bevalt het?

En kan je dit zadel meer vergelijk met een boom zadel of juist een boomloos zadel, want dat wil ik niet meer.

Het zadel zal zijn voor een jonge fjord, die moet er wel mee vooruit kunnen.

Britt

Re: Wie kan me meer vertellen over de Deuber Maxima dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:56

Is een massimo ook niks voor hem? Daar ben je met Wodan wel heel tevreden over toch?
Vind het wel een mooi zadel om te zien, met mooie ruimte tussen de kussens. Lijkt een heel geschikt zadel :j

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 09:05

@Britt, ja ik ben super tevreden met de MAssimo :D wil eigenlijk ook een MAssimo voor Fijs maar ben bang dat hij er te snel uitgroeid........weet je nog hoe breed Wodan geworden is tussen de 4 en 5 jaar :D

Ik wil nu een zadel om hem te beleren, niet met rijden, maar om hem te laten wennen aan alles eromheen, zadel op, ermee wandelen en dat soort dingen, en dan wil ik hem er volgend jaar mee beleren kwa rijden.
Alleen ben gewoon een beete bang dat hij er te snel uitgroed, of wat denk jij?

Wodan heeft maat 39, dat is te breed voor hem nu ;)

En ik zag ee stuk over die deuber zadels en dat klinkt wel heel aantrekkelijk, maar het moet wel vegrelijkbaar zijn met boomzadel niet boomloos.

Ik heb anders in de polanning na de zomer, of in de zomer een massimo voor hem te kopen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:25

Elin is toen ze zo mager was gegroeid van een zwarte wintec boom (met bontje!) tot boommaat 40, in +- een jaar :+ Zal vergelijkbaar zijn denk ik.
Dus hij zal er zeker snel uitgroeien als hij straks echt aan het werk mag. Ik heb hem alleen gezien op de foto's dat je hem net had, is hij inmiddels al wat uitgezwaard? Toen was hij nog niet zo breed toch?

Hoe is een wintec om mee te beginnen? Niet ideaal, maar qua prijs wel een stuk aantrekkelijker misschien zodat je daarna een goede massimo kunt laten aanmeten. Al moet ik zeggen dat die Deuber wel heel geschikt lijkt, ook om daarna gewoon mee door te rijden. Is ie geschikt voor korte ruggetjes?

Ik ben ontzettend tevreden over mijn Startrekk, maar je wil geen boomloos, dus daar heb je niks aan :Y)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 11:22

Hij is wel iets uitgezwaard, maar hij is kwa rug niet zo breed als wodan, denk ook niet dat hij zo breed gaat worden, hij heeft iets meer schoft en iets meer lengte in zijn rug :D maar geen KWPN rug haha.

Ik heb de leverancier van Deuber gevraagd of deze zadels ook voor korte ruggen zijn.

Wintec wil ik niet, die zijn toch ook behoorlijk lang, en ik weet eigenlijk ook neit direct een zadelmaker die hem voor me wil passen......weet het niet

Ik vind mezelf gewoon te zwaar voor boomloos ;(

Ik heb ook al gedacht of ik nie tzelf ongeveer zijn bommaat kon bepalen en zo een tweedehandse massimo op de kop kon tikken, die kan ik dan eventueel nog laten verbreden in het begin en dan kan er altijd nog een ieuwe op als hij uigegroeid is

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:34

Ik lees even mee, ben hier ook wel benieuwd naar. Ik heb ooit een boomloos dressuurzadel van deuber en partner gehad en die was veel te smal voor mijn fjord. Ik vind de maxima wel een mooi zadel en ben ook heel benieuwd tot hoever het traploos verstellen kan. Ik zal breedte dienblad nodig zijn, bijna recht dus..

Ik heb wel ooit contact gehad met een leverancier van Deuber en die kon mij niet duidelijk vertellen tot welke maat het versteld kon worden. Diegene 'dacht' dat het even wijd als kon als de boomloze, dus toen ben ik afgehaakt ;)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 18:16

Ik heb tot nu toe ook neits erover kunnen vinden, maar het lijkt me dat iemand dat wel moet weten :D

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 19:57

Nou ik heb ds contact gehad met de leverancier als met een verkoper van een zadel en geven beide aan dat het zadel wel verstelbaar is maar naar alle waarschijnlijkheid niet passend voor de echte tanks onder ons ;) dus voor ons word het geen optie helaas !

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:01

Jammer, maar ergens wel begrijpelijk. Je moet de boom ook niet teveel op spanning zetten natuurlijk..
Ze maken wel kopijzers die zelfs voor Elin te groot zijn, maar ja, dan moeten ze wel in het zadel passen natuurlijk :+

Maar als je zegt dat Fijs niet zo'n buffel is, zou het voor hem niet kunnen passen dan?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 21:31

Ja ik weet het niet, ik ga van het weekend of volgende week Wodans mmassimo gewoon eens op zijn rig leggen, kijken hoeveel te ruim hij is, geeft wel een schatting natuurlijk.

Moeilijk allemaal.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:45

Ik was er al bang voor ja, ik pb je nog even met een tip :)