[WN] Duits merk Deuber

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JaleesaHenna

Duits merk Deuber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 23:00

Hey,

Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met het Duitse merk "Deuber" http://www.deuber.de en wat hun bevindingen zijn..
En welk model van zadel?
Waarom zij het wel of niet aanraden :)

(het gaat hier uiteraard over de westernzadels)

Marith_Ov

Re: Duits merk Deuber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 07:32

Ik heb een zadel van Deuber. Het model wat ik heb staat er niet bij. Het is een Rough-out trainings zadel (met 4 grote ringen extra op het zadel gemonteerd). Het is een heel erg fijn zadel met erg zacht en soepel leer. Ik heb er in ieder geval een positieve ervaring mee.

Helaas past het zadel niet meer en zet ik hem binnenkort te koop.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:48

Ik heb diverse Deubers gehad. Goed merk van mooie kwaliteit, goede service en heel veel modellen.

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:15

Ik heb ook een Deuber zadel gehad, fijn zadel, goede kwaliteit :)

JaleesaHenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 08:39

jullie hebben er allemaal wel 1 gehad, waarom hebben jullie die dan weggedaan?
Voor mij is het een redelijk nieuw merk, had er nog niet eerder van gehoord en ben niet meteen geneigd iets 'onbekends' te kopen..
Maar het zou dus zeker een goede aankoop zijn? Een deftig zadel voor langere tijd?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 08:55

@JaleesaHenna : Deuber & Partner is zeker geen 'nieuw' merk. Ze bestaan al jaren.
De zadels die ik gehad heb waren voor de verkoop en ik heb ze niet lang gehad. Blijkbaar hadden de kopers er wel vertrouwen in :D
Welk zadel heb je in gedachten ??

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 09:01

Ik heb een Startrekk boomloos, deze wordt ook door Deuber gemaakt. Ik vind het goede kwaliteit, mooi stevig maar wel soepel leer.

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:21

Het zadel was een koopje (dus gekocht op de gok) maar het bleek uiteindelijk veel te lang. Als dat niet het geval was geweest dan had ik het gehouden, het zat zo lekker :D

JaleesaHenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 21:49

@ DD: voor mij is het een nieuw merk omdat ik er nog niet van gehoord had en er geen ervaringen mee heb, ook geen mensen in mijn directe omgeving hebben er ervaring mee..
Ik vraag me af of het een bijna even goed of zelfs betere kwaliteit is dan de bekende merken zoals Continental, Billy Cook enz..
Ik wil uiteraard een deftig zadel dat lang mee kan..

Ik heb onlangs een zadelpasser laten komen op aanraden van mijn lesgeefster en die constateerde dat mijn huidig Billy Cook niet (meer) past.. Dus had gevraagd om uit zijn winkel zadels te komen passen, hij had verschillende merken bij o.a. Continental, Equiflex, WI en Deuber.. De Nevada van Deuber paste perfect (voor zover een 'gemaakt' zadel perfect kan passen - ik heb niet het budget eentje te laten maken die volledig afgemeten is op mijn paardje)
In deze boommaat kan ik kiezen tussen 2 modellen, de Nevada en de Midwest reiner..
Heb een 'moeilijk' paardje, hoge schoft, korte rug, steile schouders..
http://www.deuber.de/index.php?page=shop.product_details&category_id=55&flypage=01DP_Western_SERV.tpl&product_id=186&option=com_virtuemart&Itemid=77&lang=de
http://www.deuber.de/index.php?page=shop.product_details&category_id=55&flypage=01DP_Western_SERV.tpl&product_id=198&option=com_virtuemart&Itemid=77&lang=de

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:36

Als je het juiste modelnummer weet zou je eens op de duitse ebay kunnen kijken of daar iets te koop staat. Over het algemeen zijn de zadels in Duitsland aantrekkelijk geprijsd.

Qua kwaliteit hebben alle merken hun high- en low-end zadels. Deuber is daar geen uitzondering in.