Ik weet niet of het hier goed staat maar... Ik wil erg graag eens een springwedstrijd met mijn pony proberen, en als dat lekker gaat dan ook wat meer te gaan springen naast de dressuur. We zijn hard aan het trainen en het voelt gewoon zo fijn dat ik graag eens wil proberen te springen op wedstrijd. Maar ik heb een dressuurzadel, kan ik hier mee wel mee springen? Mijn tante heeft vroeger met een dressuurzadel M gesprongen maar hoorde laatst dat als je te vaak springt met een dressuurzadel dat dan je boom kan knappen. Ik vind het ook te duur voor het beetje springen dat ik doe een springzadel te kopen want die zadels zijn ook niet erg goedkoop en ik zal het zadel dan toch zelf moeten betalen. Tijdens de springtraining die ik ong. 1x in de 2 weken doe voelt het verder wel goed met het zadel te springen en heb verder niet het idee dat mn zadel het niet kan hebben of stuk gaat/is.
kort samen gevat:
kan ik met een dressuurzadel af en toe eens een springwedstrijdje doen + 1x in de 2 weken ong. springtrainen?
Ik hoor het graag! Vind het namelijk erg zonde als mn dressuurzadel stuk gaat als ik met mijn lieve pony aan het springen ben. Die zadels zijn niet erg goedkoop namelijk!
Moest ik op school een keer doen, nou, zat met m'n knieën voor het zadel