Springschoenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xAnthea

Springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 17:35

Hee!

Ik ben opzoek naar springschoenen! Maar ik weet niet hoe het zit met de maten en welke er goed zijn en welke juist niet.
Ik heb ooit eens gehoord dat een vriend van me springschoenen had gekocht en dat het paard daarvan wondjes kreeg. Dat wil ik dus liever voorkomen.

Ik heb een pony van 1m45 en een paard van 1m70. Hoe zit dan dat met maten?

Groetjes!

SharonIndezz

Re: Springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:45

Mijn paard van 1.68 heeft XL van bijna elk merk.

Pony's weet ik niks van maten :+

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:48

De maat van je springschoenen hangt af van welk paard het is, het werkt niet alleen op hoogte maar omdat sommige paarden slanker gebouwd zijn moet je dan een maatje kleiner nemen. Mijn E-pony van 1.55/1.56 die heeft soms maat M, soms maat L, ligt ook erg aan welk merk springschoenen je wilt.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:59

de ruin van + 1.70 had XL mijn merrie's van 1.60 en 1.65 hadden maat M en de pony van 1.20 had Mini :=
Terwel de ruin maat XL had had een bijrijdpaard van +1.70 maat L als springschoenen.
Het ligt wel een beetje aan wat voor merk je koopt en daarbij verschilt het ook nog wel van paard.

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 10:00

Mijn pony van 1m45 zit vaak op Small, ook wel eens op Medium. Ligt eraan welk merk. Van BR vaak Medium, Harry's Horse en vele andere merken Small. Neoprenen springschoenen zijn zachter dan rubber, rubber wil nog wel eens branden van het schuren. Eventueel kun je ze met een bontrand nemen, maar deze moet je dan wel goed schoonhouden. Van het vuil wat in het bont komt, kunnen ze ook weer plekjes krijgen.

Een paard van 1m70 heeft vaak wel XL nodig. Ligt eraan wat voor type, het ene paard (vooral KWPN'ers en volbloeden) hebben kleine voetjes en kunnen ook uit de voeten ( :D ) met een maat Large.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 10:03

Ohja het verschil heb je inderdaad ook nog tussen Rubber en neoprenen ;)

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:42

Mijn ruin van 166 cm had ik neopreen springschoenen maat M voor gekocht deze waren te klein(ik weet niet meer welk merk maar ze waren niet zo heel duur) vervolgens had ik rubberren van imperial riding gekocht in maat L deze waren veel te groot voor hem en gingen vreselijk schuren. Let wel op bij neopreen als je door water gaat rijden ze waterdicht moeten zijn anders zuigen ze vol water.