Goedkope maar wel goede barebackpad

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horsesfriend

Goedkope maar wel goede barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 13:44

De meeste barebackpads zijn meer dan 60 euro.
Weten jullie een goedkope (maar geen rotzooi)?

Vjestagirl

Re: Goedkope maar wel goede barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:47

Dat hangt af van jouw eisen? Wat vind jij 'geen rotzooi'? Of eigenlijk, wat vind jij wel rotzooi? Waar moet jouw BBP aan voldoen?

Over het algemeen krijg je waar je voor betaald.

Horsesfriend

Re: Goedkope maar wel goede barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 13:50

Niet zo'n dun lapje, hij moet niet schuiven, en het liefste bruin.
Hij moet natuurlijk niet na een paar keer kapot zijn ofzo.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:53

Ik volg dit even aangezien ik straks ook een BBP zoek.
Je weet maar nooit welke tips eruit kunnen komen.
Je moet gewoon kijken naar jouw eisen en naar de bouw van jouw paard. Als je paard zijn wervelkolom niet boven uitsteekt zeg maar, maar dat hij gewoon een lekkere ronde rug heeft met niet te veel schoft, dan kan je goed zijn met een BBP van rond de 60euro. Goedkoper ga je denk ik niet vinden.
Kan je zijn wervelkolom goed zien en 'vastpakken' als het ware dan zou ik toch eerder gaan naar iets a la Christ of Emiel voest, maar die kosten 100Euro en meer. Maar hiermee heb je bij zo'n gebouwd paard meer rijcomfort van.
Overigens weet ik niet of de BBP's met stijgbeugels goedkoper zijn. Koop deze NIET. Ook neit als je de stijgbeugels eraf laat. De ophangingspunten kunnen dan nog voor drukpunten zorgen bij je paard.

Horsesfriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 13:58

x_Quinta_x schreef:
Ik volg dit even aangezien ik straks ook een BBP zoek.
Je weet maar nooit welke tips eruit kunnen komen.
Je moet gewoon kijken naar jouw eisen en naar de bouw van jouw paard. Als je paard zijn wervelkolom niet boven uitsteekt zeg maar, maar dat hij gewoon een lekkere ronde rug heeft met niet te veel schoft, dan kan je goed zijn met een BBP van rond de 60euro. Goedkoper ga je denk ik niet vinden.
Kan je zijn wervelkolom goed zien en 'vastpakken' als het ware dan zou ik toch eerder gaan naar iets a la Christ of Emiel voest, maar die kosten 100Euro en meer. Maar hiermee heb je bij zo'n gebouwd paard meer rijcomfort van.
Overigens weet ik niet of de BBP's met stijgbeugels goedkoper zijn. Koop deze NIET. Ook neit als je de stijgbeugels eraf laat. De ophangingspunten kunnen dan nog voor drukpunten zorgen bij je paard.

ja klopt, eigenlijk gewoon zielig als je die gebruikt...