[WN] Regenkleding

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gamova

Regenkleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 13:19

Als mijn topic hier niet goed staat hoor ik het graag!

Ik ben sinds een tijdje bezig met western rijden en de ranch waar ik nu rijd heeft alleen een buitenbak. Nou laat ik me door een beetje kou en regen niet tegen houden om te rijden, maar aangezien ik in de zomer ook trektochten maak ben ik toch op zoek naar een goede oplossing om mijn benen droog te houden.

Ik heb al gekeken naar Rain Legs, en vind het een goede oplossing, punt is alleen dat mijn jodhpurs niet tot mijn knie komen, en ik draag mijn spijkerbroek ook over deze schoenen. Nu ben ik bang dat er dan van mijn enkel tot mijn knie toch aardig wat nat word. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ook ben ik benieuwd wat jullie doen om droog en warm te blijven? Heb al naar soft shell broeken gekeken maar kon deze alleen in een engelse variant vinden waarbij de onderkant met klitteband vast zit. Op zich wel een oplossing voor een enkele keer maar vind het toch de 80 euro niet waard aangezien ik graag in mijn spijkerbroek blijf rijden _/-\o_

Kortom; ik zoek een simpele en het liefst niet al te duren oplossing tegen natte benen! :)

chantal_bel

Re: Regenkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:22

gewoon een simper regen pak? Heb er ooit 1 bij cranenbroek gekocht en dat is al meer dan 5 jaar geleden. Ding is nog steeds waterdicht.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 13:27

Glij je dan niet als een gek? xD
Tweede punt is dat ik er eigenlijk bij een trektocht geen last van wil hebben, de Rain Legs kan je oprollen tot een soort riem en een 'normale' rijbroek die waterdicht is zou je ook geen last van moeten hebben.
Ga namelijk met een hele groep weg en heb niet de luxe om af te stappen zodra er regen valt om een regenbroek aan te doen en 6 uur lang met een regenbroek rijden als er maar een half uur regen valt vind ik ook zonde :j

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:32

Gewoon een regenbroek draag ik altijd als het erg hard regent :) Glijdt niet echt vind ik zelf. Maar als je echt trektochten gaat maken is dat niet handig inderdaad. Misschien dat er iets van waterdichte chaps bestaan? Of van dat inspuitspul over je chaps? Weet alleen niet of dat goed is voor het materiaal :P

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 13:39

Ik heb momenteel dressuurchaps, dit komen dus tot net onder mijn knie, die combi zou goed gaan met de RainLegs en die passen ook binnen mijn budget.
Misschien moet ik dan maar op zoek naar twee oplossingen, want de trektocht maak ik dan weer op een niet-western manege dus daar zie ik mezelf niet met lange chaps aan komen :Y)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:07

Een oude ski- of snowboardbroek?

Zelf rij ik ook gewoon met een 'normale' regenbroek maatje 'huge' over mijn spijkerbroek heen.
Of gewoon die-hard met alleen m'n spijkerbroek :)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:46

Ik zou gaan voor een grote overjas (slicker), die je bovenlijf, benen en (een groot deel van) het zadel bedekt.
Ze zijn er in verschillende soorten & materialen, o.a. waxed cotton, 'olie jas' en van nylon.

Ik heb zelf de Black Forest regenjas van Loesdau.de en ben er erg tevreden over.
Hier worden een aantal tips gegeven: http://o.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=163&t=1616767

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 23:40

Ik heb zelf waterdichte longchaps van ribstop (ze zijn te koop overigens). Fijn in gebruik en je blijft droog

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:55

Ik heb een wax & nylon slicker en een poncho. Werken allemaal prima. De wax vindt ik echter behoorlijk zwaar en draag dus liever de nylon.