wat is nu een goede barebackpad

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HBZ

wat is nu een goede barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 10:24

Hallo,

Ik wil graag zonder zadel op mijn paard rijden, alleen heeft hij geen fijne rug op zo op te gaan zitten.

Welke barebackpad is nu goed.

Ik vond deze 2 op internet.
Maar bij de eerste link geven ze aan dat de antislip laag zorgt voor irritatie bij een paard.
WAt is jullie ervaring daarmee?

http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js.htm?http://www.paardnatuurlijk.nl/webwinkel/barebackpad.htm

http://equiplay.eu/-c-26.html

Mocht je nog andere barebacks weten voor ongeveer die prijs, laat het dan even weten.

kiki1976

Re: wat is nu een goede barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:03

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 15:49

Ik wil graag wat meer informatie over de barabackpad.
Hoe doe je dat met de pad waar geen singel bij zit? gewoon je singel die je aan het zadel hebt?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:29

Ik heb zelf de barebackpad van equiplay.eu aangeschaft (ofja gekregen voor kerst) en deze beviel me heel goed! Blijft goed liggen op het paard (Ik gebruik er wel een dekje onder zodat hij minder snel vies wordt) en je zit er zelf ook lekker stevig op. Wat betreft prijs/kwaliteitsverhouding zeker de moeite waard! En bij deze bbp zit er ook een singel bij, ook wel zo handig :) Mocht je een bbp kopen zonder singel kun je inderdaad een singel gebruiken die je normaal aan het zadel hebt, dat werk imo hetzelfde

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:56

Ik heb die van Barefoot, ook erg fijn. Ook antislip aan de onderkant, en een soort suede aan de bovenkant zodat je zelf veel grip hebt.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:14

cynthiar schreef:
Ik heb die van Barefoot, ook erg fijn. Ook antislip aan de onderkant, en een soort suede aan de bovenkant zodat je zelf veel grip hebt.

ja dat is die van mij ook, da's dan alleen de iets goedkopere variant van equiplay.eu
is vrijwel dezelfde bbp als die van barefoot alleen iets goedkoper

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:28

De Christ Barebackpads zijn ook heel fijn, lekker zacht voor ruiter én paard. Link.

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 18:31

Hoe is dat met die anti slip onderkant op paard natuurlijk staat dat dat niet goed is.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:53

Ligt denk ik een beetje aan je paard. De mijne had er eerst geen last van. Toen hij met verharen begon kreeg hij wat schuurplekken op de schouder, maar onder het gedeelte waar je zit niet.
Ik doe er nou een boomloospad (met inlages) er onder zodat ik wat meer ruggegraatvrijheid krijg en de sympanova niet kan schuren. Nou zit hij ook nog zachter. Echt heerlijk. Hij schuift niet door de extra pad.