Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
meintje schreef:Een pessoabit is een bit zonder hefboomwerking, dus ook zonder kinriem.
Glossi schreef:Ik zou denk ik eerder voor een pelham gaan zoals deze:
Dit is een met korte scharen. Bij een pessoabit is het namelijk zo dat er eigenlijk altijd druk in de paardenmond zit. Je moet de teugels bijna los hebben voor de druk uit de paarden mond is. Bij de pelham kun je met dubbele teugel rijden en hoef je de hefboom niet te gebruiken. Bij de pessoa bit heb je geen keuze. Je paard loopt nu op een stang zeg je, ik denk dat je met stang een ongebroken bit bedoelt?
xSlvna schreef:meintje schreef:Een pessoabit is een bit zonder hefboomwerking, dus ook zonder kinriem.
- 10![]()
Hetgeen wat de Pessoa scherp maakt is t feit dat er hefboomwerking is, als je aan de onderste ring trekt, trek je t bit omhoog ed.
Vind het een fijn bit, bakstukken aan de bovenste ring, teugels aan de onderste en dan gewoon niet veel eraan zitten. Is die zonder kinriempje nog te sterk, maak je er een aan, ook aan het bovenste ringetje uiteraard, anders werkt die niet.