ervaringen met emiel voest hoofdstel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Nann_

ervaringen met emiel voest hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 20:37

Hoi,

ik vroeg mij af wie het volgende hoofdstel heeft of weleens geprobeerd heeft:

Afbeelding

ik twijfel namelijk of dit kingekruiste beter werkt dan kaakgekruist?
en bij deze heb je minder druk , tenminste... geen druk op de kaken toch?
Is het heel anders rijden dan met bit? kwa sturen enzo zeg maar?? ( omdat je teugels als het ware gekruist zitten).

ik was gewoon benieuwd wat de ervaringen zijn en bij wat voor soort paard je het hoofdstel gebruikt hebt? ( kwa africhtingsniveau/ karakter/ leeftijd/ dresuur/ springen/ western??? )

alvast bedankt :D

NinaBoyke

Re: ervaringen met emiel voest hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:04

Heel fijn. Gaat er lekker makkelijk op lopen, maar je mag niet met constante druk rijden. Dus met zeer licht contact.

_Nann_

Re: ervaringen met emiel voest hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 21:11

met geen enkel hoofdstel moet je met constante druk willen rijden, mensen die dat wel doen zijn zeer verkeerd bezig :D

dus dat komt wel goed, ik wil juist bitloos proberen omdat ik nog meer ontspanning wil en nog minder druk. en gewoon om te kijken of hij goed aan mijn zit/ been hulpen staat...

NinaBoyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:13

_Nann_ schreef:
met geen enkel hoofdstel moet je met constante druk willen rijden, mensen die dat wel doen zijn zeer verkeerd bezig :D

dus dat komt wel goed, ik wil juist bitloos proberen omdat ik nog meer ontspanning wil en nog minder druk. en gewoon om te kijken of hij goed aan mijn zit/ been hulpen staat...

Ach laat mensen toch wat zeggen, 99% van alle mensen rijd met constante druk. Sorry maar ik wordt schijtziek van die aanvallende reacties. Waarschijnlijk ben je zelf verkeerd bezig ofzo. -O-

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 21:18

hu? waar zie je aanvallende reacties? :?

ik vraag naar ervaringen met dit hoofdstel, puur omdat bitloos mij vriendelijker lijkt...
en tussen haakjes ( iedereen doet weleens iets verkeerd).

wat betreft de 99% mensen die met contstante druk rijden ben ik met je eens, ik baal daar ook van, net als mensen die neusriemen extreem strak aansnoeren en zich afvragen waarom hun paard niet onspant.. _O- :roll:

NinaBoyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:25

_Nann_ schreef:
hu? waar zie je aanvallende reacties? :?

ik vraag naar ervaringen met dit hoofdstel, puur omdat bitloos mij vriendelijker lijkt...
en tussen haakjes ( iedereen doet weleens iets verkeerd).

wat betreft de 99% mensen die met contstante druk rijden ben ik met je eens, ik baal daar ook van, net als mensen die neusriemen extreem strak aansnoeren en zich afvragen waarom hun paard niet onspant.. _O- :roll:

Eh sorry verkeerd opgevat, ik ben in een * mood nu. :} Dus ik vatte het nogal persoonlijk op. :P

Ja idd. Wat heel goed helpt is op een totaal naakt paard rijden leer je zelf je evenwicht houden. Ik krijg dan onwijs veel commentaar maar gek genoeg durft niemand me na te doen... bij ons op stal is het allemala hulpteugels, gekke bitten enz. Totaal niet meer rijden. Jammer. ;(

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 21:31

geeft niet hoor ;) , ik rijdt ook weleens met een bare back pad :)
ook goed voor m'n eigen balans.. :j

en ik ben officieel gewoon dressuurmuts, maar wel op een paard vriendelijke manier.. ik hou niet van dwingen en forceren.. laat het dier in zijn waarde...

nog meer mensen met ervaringen?