Maat tuig voor welsh van 1.23

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pikeur

Maat tuig voor welsh van 1.23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 08:36

Hallo,

Op het moment is mijn sinds een week geruinde 2-jarige welsh ongeveer 1.23 hoog. Hij zal dus nog wel iets groeien (en uitdijen :P), maar ik ben rustig aan aan het rond kijken voor een tuigje.
Hoofdstel maat pony is echter al veel te groot voor hem, halster heeft ie wel maat pony alles op zijn kleinst. Nu weet ik echter echt niet wat voor maat tuig ik ga kopen, vandaar mijn vraag wat voor maat jullie voor je welsh pony hebben?

Groetjes

maralyn

Re: Maat tuig voor welsh van 1.23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:32

Is het een smalle pony, os een wat bredere pony, wat voor hoofdstel maat heeft hij?

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:53

Wij hadden een Shetlander X Welsh (leek meer op Welsh) ook van ongeveer 1,20m. Hierop lag een shetlander maat tuig, ponymaat was te groot omdat Welsh pony's over het algemeen te fijn gebouwd zijn voor die tuigen. Hou er wel rekening mee dat het hoofdstel waarschijnlijk niet helemaal zal passen omdat ze vaak een vrij smal neusje en een bredere kaak hebben. Ik zou zeggen, kijk of je ergens een (shetlander) tuigje lenen kan om te kijken of dat past.