Wie weet wat voor mij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Apple_

Wie weet wat voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 16:32

Ik heb een vraag: Hoe kan je zelf een soort hulpteugel voor bij het longeren maken?
Ik Longeer mijn pony altijd zonder alleen ik wil wel heel graag een soort hulpteugel.
Weten jullie misschien iets?
Alles helpt, alvast bedankt!

Eeffjjuh

Re: Wie weet wat voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:33

Misschien eerst bedenken wat voor soort hulpteugel? volgens mij zijn er echt een heleboel van die dingen, en ligt het er maar net aan wat je wil dat het doet??

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 16:35

Een paar opties bedoel ik. Dat is ook goed!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:36

Zelf longeer ik als ik wil trainen met een dubbele longe of met een pessoateugel. Touwtjes enz vind ik niet zo fijn in het gebruik.

Eeffjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:36

Ik heb wel eens iets over een pessoa gehoord, heb geen idee wat het inhoud, ben er ook niet zo in thuis verder

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:37

Touwtje met twee clips eraan? Kan je gewoon bij Boerenbond/Welkoop halen. (en op veel andere plaatsen)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:14

Een slof over de rug door de voorbenen en dan vast aan de bitringen. Op de rug kan je een knoop maken om de lengte te bepalen. Let wel op, het ene paard kan hier tegen en het andere paard loopt meteen in de krul met zijn hoofd op de grond heb ik allebei ervaren.
Een pessoa kan je gebruiken maar moet je wel iemand bij hebben als je er zelf geen verstand van hebt om de maat te stellen.
Een longeer singel en aal beide kanten 1 slof teugel vast maken een de singel door het bit of vast aan het bit, zo kan je zelf de maat bepalen. Hier is ook handig als je er geen verstand van hebt iemand bij te hebben om de hoogte en maat te bepalen.
Succes!

bokt_annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:56

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 17:59

Ok, maar die site ken ik al.
Ik heb geloof ik nog wel een hele lange teugel liggen, zou ik die eens kunnen proberen?
Ik ken wel iemand en die heeft dat gemaakt van een dik halstertouw en de elastiekjes van een pessoa met knippers eraan, maar ik heb geen halstertouw die ik daarvoor kan gebruiken, geen elastiek en ook geen knippers.

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:09

_Apple_ schreef:
Ok, maar die site ken ik al.
Ik heb geloof ik nog wel een hele lange teugel liggen, zou ik die eens kunnen proberen?
Ik ken wel iemand en die heeft dat gemaakt van een dik halstertouw en de elastiekjes van een pessoa met knippers eraan, maar ik heb geen halstertouw die ik daarvoor kan gebruiken, geen elastiek en ook geen knippers.

Even naar de boerenbond of welkoop fietsen en voor een paar euro klipjes en een touw halen is ook niet veel moeite toch? Ik was met 5 euro klaar.

Nebron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:12

Ik gebruik altijd gewoon een dubbele longe van Lammert Haanstra. Heel fijn werken daarmee, maar niet zo makkelijk om zelf te maken.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 15:50

Haha op de fiets word hem niet :P
(Er is er namelijk geen een dichtbij)

MissChrys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 15:58

Je hoeft niet persee iets nieuws te kopen.
Ik gebruikte voordat ik mijn pessoa kocht 2 longeerlijnen.
1 maakte ik op de normale manier vast aan het bit, om mijn pony te leiden.
De andere deed ik vast aan de longeersingel tussen zijn voorbenen, deze haalde ik links door zijn bitring.
Daarna deed ik deze links door de laagste singelring via de achterbenen / laag onder zijn staart naar de laagste singelring aan de rechter kant.
Tot slot deed ik deze weer via zijn rechter bitring vast tussen zijn voorbenen.
Dit heeft precies hetzelfde effect als een pessoa.
Je begrenst hiermee de voorkant en zorgt ervoor dat de achterbenen goed onder het lichaam geplaatst worden.

Succes ermee!

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 16:00

Het type hulpteugel hangt er ook wel van af wat je wil gaan bereiken met je longeer-sessies. je kunt er niet zomaar een hulpteugel aanhangen zonder eerst daar over na te denken..

Dus, wat wil je bereiken tijdens het longeren?