jep,schoof geen mm. je zakte er helemaal in weg...
MiriamArt
Geplaatst: 14-04-12 09:00
Voordeel van de Barefoot seatsaver is dat deze net als de gewone seatsaver vast zit met klittenband aan je zadel, dus ipv de normale. De andere bontjes plaats je over de seatsaver heen en maak je vast met een touwtje of elastiek.
Ik heb die van Barefoot en die van FRA op voorraad liggen
Vind zelf die van FRA fijner, omdat je die over het middenstuk van je bestaande seatsaver trekt. Dan hoef je die originele seatsaver niet werkeloos in de kast te leggen, en het zit ook niet zo breed
Maar die van FRA past alleen op de maat 1 Barefoots.
Het fijne aan de seatsaver van Barefoot is inderdaad wel weer dat die er echt bij hoort zeg maar, het is maar net wat je zelf fijner vindt
cynthiar
Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-12 18:49
Blijft die van FRA dan ook netjes zitten tijdens het rijden, en is die van echt wol of nep?
Hoe bevestig je die dan aan het zadel, mn de achterkant?
Zit je dan veel breder in een bontseat van BF dan een lederen?
Gezien het hier toch over de seatsaver gaat even een vraagje tussendoor.
Zit je met zo'n bont seatsaver ook wat steviger in je zadel? Of heb je in ieder geval wat meer grip.
M'n huidige barefootje is die zitting best wel glad en als paard dan eens een sprong opzij maakt glij ik hierdoor wel half uit mijn zadel. Dan mis ik af en toe best mijn oude barefootje toen ze nog dat van stroeve nubuck waren daarop bleef ik veel beter plakken aan het zadel.
nee het wordt niet echt stroever, dan zou ik eerder voor een heather moffet pad gaan!
cynthiar
Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-12 20:25
@Shetlandfan: op mijn vorige westernzadel had ik ook een bontseatsaver en ik vond dat ik wel vaster zat. Mijn Bf vind in inderdaad nu na een jaar ook wat gladder worden. Ik rij wel altijd met een rijbroek met neplederen kont, dat is ook al wat stroever.
Er zitten aan de voorkant en achterkant randjes die om de randen van de originele seatsaver heen vallen, die klemmen daar omheen zeg maar. En aan beide kanten bevestig je hem dan ook nog onder de zijkanten van de seatsaver door dus het zit echt hartstikke stevig
Nee de schaap seatsaver van Barefoot maakt het zadel niet echt merkbaar breder, maar wanneer je allee het midden iets ophoogt wordt de zit wel iets smaller natuurlijk. Vaak zit je wel wat vaster in schaap dan op glad leer, maar het is ook weer geen enorm verschil
Wil je steviger zitten dan is zo'n nieuwe support-seatsaver van Barefoot ideaal : met verplaatsbare dijwrongen en een suède zitting, ik heb hem zelf ook in gebruik
Even kijken wat die ook alweer kost.... 40 euro dacht ik
cynthiar
Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-12 09:22
Ik heb je een mail gestuurd!
cynthiar
Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-12 19:52
Ik heb dus de bont seatsaver van Fra gekocht en vandaag binnen gekregen. Vandaag gelijk meer gereden en het zit super. En je zit lekker vast, hij sprong met 4 benen omhoog/opzij en ik zat als een huis. Hij is ook een stuk goedkoper dan de andere 2 merken die passen.
Bij christ staat dat het maar 1 maat is, maar er staat niet bij niet geschikt voor maat 2, dus een beetje onduidelijk. De originele van barefoot zal wel passen lijkt mij.