Bandages beter voor mijn pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

danique998

Bandages beter voor mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 18:21

hallo,

Mijn shetlander Boy is vaak een beetje kreupel na het rijden
omdat hij gaat klieren (bokken, steigeren) en veel te grote sprongen neemt
ik doe hem normaal peesbeschermetjes om maar
zou het beter zijn als ik bandages omdoe voor de steun?
zodat hij zich niet verstapt ofzo

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Bandages beter voor mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:25

ik zou geen bandages doen voor steun moet je die op een bepaalde manier draaien, als je shet altijd na het rijden kreupel is zou ik een DA er bij halen, want dat is niet goed.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:27

Ik zie bandages voor de sier. Een paard hoort van zichzelf goed te lopen, doet ie dat niet, wordt t tijd voor een VA...

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:29

Euh

NEE..

Haal die bescherming eraf en laat je shetlander op eigen benen lopen ipv steun te krijgen :)
Het is ook niet goed hoor, misschien anders even een DA tippen?

danique998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 18:54

mijn shetlander heeft het niet altijd maar soms

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:55

Misschien doe je de bescherming wel te strak? Of zijn ze te groot?

Ik zou ze iig een tijd niet meer omdoen. Kan je kijken of het daar aan ligt :)

danique998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 19:07

neei want ik heb de peesjes pas 2 weken en daarvoor had hij het ook soms

danique998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 19:07

maar wat hebben bandages eigenlijk van nut???

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:08

Bandages hebben geen nut. Die zijn er alleen om de pezen naar gort te helpen.. En voor de sier!

Voor een keer voor een shoot is het niet erg, maar je moet het niet te vaak doen.

danique998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 19:08

okeey dan weet ik dat

danique998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 19:09

ik zal deze topic graag willen sluiten

nina023

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:10

Laat je paardje lekker op z'n eigen benen lopen zonder enkele steun. Dan worden de pezen tegelijkertijd ook nogeens sterker, waardoor er minder kans bestaat op een blessure en dergelijke.

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:11

Misschien toch eens zelf na gaan waardoor het zo kunnen komen en/of na laten kijken door een DA. Waarom staakt hij zo? Niet rad/kreupel lopen lijkt me toch niet helemaal goed :n Succes!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:11

ShauniBef schreef:
Bandages hebben geen nut. Die zijn er alleen om de pezen naar gort te helpen.. En voor de sier!

Voor een keer voor een shoot is het niet erg, maar je moet het niet te vaak doen.

dat ben ik niet helemaal met je eens, ik doe bij mijn paard altijd bandages aan als ik ga buiten rijden, als er dan een tak tegen zijn been aan komt heeft hij niet meteen een wondje. ik ben met mijn pony wel eens over het prikkeldraat gestruikeld en toen was ik toch best blij met bandages, want anders had hij wel wondjes in haar been gehad.

het heeft wel een kleinbeetje bescherming, maar niet heel veel

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:45

Peesbeschermers zorgen voor bescherming bij paarden die strijken met hun benen of voor tijdens het springen om de benen te beschermen. Als dat strijken bij jou pony niet het geval is, doe dan alsjeblieft die bescherming eraf. :n
Bandages zie ik ook puur als 'accesoire' zonder nut. Het maakt de benen enkel gloeiend heet en als je ze fout aanbrengt kunnen ze voor een hoop problemen zorgen. Ikzelf deed vroeger soms ook bandages aan als er rijfoto's of dergelijke werden getrokken, maar ik gebruikte ze écht niet voor elke training. (nu gebruik ik ze niet meer wegens nieuw, groen paard)
+ laat de dierenarts eens naar de pony kijken want het lijkt mij niet normaal dat een pony vaak kreupel staat na het rijden.
Heeft hij hier trouwens ook last van als je hem van de wei haalt, of enkel als je hebt gereden?

Nodime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:47

Zo lang het niet nodig is, zou ik het vooral niet doen. Als je dan bescherming om wil doen, zou ik het houden bij een paar peesbeschermers.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:48

nicky_rilana schreef:
ShauniBef schreef:

dat ben ik niet helemaal met je eens, ik doe bij mijn paard altijd bandages aan als ik ga buiten rijden, als er dan een tak tegen zijn been aan komt heeft hij niet meteen een wondje. ik ben met mijn pony wel eens over het prikkeldraat gestruikeld en toen was ik toch best blij met bandages, want anders had hij wel wondjes in haar been gehad.

het heeft wel een kleinbeetje bescherming, maar niet heel veel

En toch gaan de benen eraan..
Doe de bandages maar eens 5 minuten om, en wikkel ze daarna weer af.. Voel dan eens aan de pezen.. Gloeiend heet zijn ze.

Maargoed, dat is een andere discussie.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:51

ja ik weet het hoor, maar jullie hebben het allemaal over belessures en zo, maar ik heb mijn pony ongeveer 3 jaar lang 1 uur 6 dagen in de week met bandages gereden, en is nog nooit kreupel geweest, en die moest best wel hard werken, want mijn bak is best zwaar. maar ik vind als je bandages omdat moet je na het rijden wel zijn benen afspuiten.