Ervaring BR rondgenaaid hoofdstel Dartmouth

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Birmaantje

Ervaring BR rondgenaaid hoofdstel Dartmouth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 18:08

Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooi rondgenaaid hoofdstel met aan de bovenzijde de sluitingen.

Afbeelding
Nu heb ik het hoofdstel gezien van BR (zie foto) maar was benieuwd of iemand daar ervaringen mee heeft en ook een foto dat het paard het hoofdstel om heeft.

Valt het normaal of klein?
De sluitingen zitten boven vast met klittenband. Blijft dit mooi zitten?
Hoe breed is de neusriem?
Is de kwaliteit goed?

Zal het mooi staan op mijn haflinger?

Afbeelding

Afbeelding

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 01:41

mooi hoofdstel :). Ik ben zelf ook opzoek naar een rondgenaaide met sluitingen aan de bovenkant dus ik houd dit topic even in de gaten.

Ik vond deze foto op google:

Afbeelding

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 08:29

ik heb sinds een paar weken dit hoofdstel,
het leer is mooi soepel alleen de verhoudingen vind ik niet heel mooi. de bakstukken zijn goed, alleen de neusriem en keelriem zijn weer erg lang maar de neusomvang vind ik weer normaal.

ik heb nu een full, maar zit over na te denken om een cob te bestellen.
heeft iemand interesse in een maat full?

wel verder een aanrader

Birmaantje

Re: Ervaring BR rondgenaaid hoofdstel Dartmouth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 21:12

Wat bedoel je met neusriem is lang want de omgang is weer normaal? Bedoel dat het dan lang doorloopt?
Kun je bij de keelriem geen gaatjes bijmaken dan?
ik twijfel of ik dan misschien toch voor maat cob moet gaan. Ben alleen bang dat de neusriem dan te klein wordt?

Sabrina1304

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:47

Hoe breed is de neusriem?
Ben al even aan het twijfelen deze te bestellen maar vind nergens hoe breed de neusriem is :)

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 08:13

volgens mij is de neusriem 3 cm/ 3,5 cm?

Moncherette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:11

Topic is al wat ouder en ik weet niet of mijn reactie nog van belang is...

Maar ik heb sinds twee weken dit hoofdstel maat Cob op mijn Haflingers. Kwaliteit vind ik mooi, alleen de verhoudingen voor een haflinger zijn niet heel ideaal. Bij de merrie waarvoor ik dit hoofdstel kocht is de neusriem te kort en krijg ik hem nog niet dicht. Scheelt echt maar heel weinig dus nu heeft mijn andere merrie hem eerst op zodat het leer eerst een beetje op kan rekken en dan kan het wel dicht. De rest van het hoofdstel past goed overigens. Ik vind hem bij mijn merrie met kol mooier als bij mijn merrie met bles overigens...

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:52

Topic is al wat ouder maar toch nog mijn ervaring omdat het hoofdstel nog steeds verkrijgbaar is en ik zelf ook op deze topic kwam toen ik zocht naar ervaringen.

Het is goed leer, zacht en soepel en mooi afgewerkt, het hoofdstel is ook erg mooi (als die past).
Wel vond ik dat het kopstuk bij mij vrij dicht op de oren zat omdat het wat dikker is achter de oren vanwege de gespjes.

Helaas moet ik ook zeggen dat de maten qua verhouding niet kloppen. Ik had de bakstukken op het allerkleinste gaatje en nog hingen de neusriem en het bit veels te laag. De neusriem daarentegen had ik op het allergrootste gaatje en dan was die nog bijna te klein, kreeg hem net dicht. Er konden ook geen gaatjes bijgemaakt worden, hoogstens een gaatje maar dit is maar een 0,5 cm aan weerszijden wat het dan omhoog kwam, dit was bij mij veels te weinig het hoofdstel was wel zeker 3cm te lang.

Ik heb geprobeerd om te bellen met Agradi en BR om te vragen of ze voor mij de neusriem wouden opmeten ivm een cobmaat. BR verwees naar waar ik het hoofdstel had gekocht en Agradi had het nu te druk om met een meetlint naar het magazijn te lopen (snap ik wel), daarbij vertelde ze mij dat het hoofdstel nu niet meer geleverd kon worden en warempel idd op de website staat nu tijdelijk niet leverbaar.

Misschien heb ik dan wel het laatste exemplaar ;). Maar moet hem toch retour sturen vanwege de maten.

Come On heeft trouwens geen rare maten qua hoofdstel en hoofd. Normaal past een full haar altijd wel. En ze heeft juist een lang hoofd en smalle neus dus ik had verwacht dat juist de bakstukken te klein zouden zijn en de neusriem te groot, het bleek andersom, raar...

Afbeelding

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:11

Ik heb net nog een rondgenaaid br hoofdstel gevonden op de br site, het lijkt mij ook wel wat..
Missch. ook een optie eventueel ? Ben stiekem ook benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft ?

http://br.nl/project/img/popup/181040.gif
Br faringdon als ik het goed heb..

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:20

Ik ken die niet, had hem idd ook zien staan op de site maar vond al die sluitingen niet mooi. vind zelf juist van een rondgenaaid hoofdstel mooi dat er zo min mogelijk aan zit aan de zijkanten..

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:22

heb zelf 4 br hoofdstellen en ben kwa kwaliteit erg tevreden, dit model ken ik niet.