Wintec IW zadel vergelijkbaar met Tekna dressuur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Wintec IW zadel vergelijkbaar met Tekna dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 15:01

:wave:

Ik zit lekker op internet rond te speuren voor een dressuurzadeltje voor mezelf. :)

Nu kwam ik een goedkoop Tekna zadel tegen.. Een stuk goedkoper dan een Isabell Werth, die ik eigenlijk wil.

Nu was de vraag of een Tekna zadel vergelijkbaar is met een IW.

Met name naar de zit ben ik benieuwd, zo te zien zit het met de hoeveelheid wrong wel goed. :)

s6801881

Re: Wintec IW zadel vergelijkbaar met Tekna dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:04

Teckna is qua kwaliteit erg middelmatig, en bij lange na niet zo goed aanpasbaar als de Wintec. Daarnaast hebben de zadels, ook vanwege de aanpasbaarheid, een andere pasvorm. Uiteindelijk moet je eerst kijken wat er op je paard past, en daarna gaan kijken waar jij ook goed in kan zitten. Het handigste is om dat toe doen met een zadelpasser die diverse zadels heeft, want dan hoef jij niet vanalles te kopen en hopen dat het past, maar kan je ter plekker een groot aantal uitproberen en kijken wat voor jullie beide werkt.

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:04

Ik heb met beide op een Haflinger gereden, en ik moet zeggen Wintec zit lekkerder, zachter :j

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 15:05

Daar ligt het probleem ook.

Van een wintec weet ik dat het past. :)
Tekna niet..

Risico dus liever niet nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:54

Ik zou het risico niet nemen.. Ik weet niet hoeveel ze voor de tekna vragen? maar ik heb mijn wintec IW gekocht voor 300 euro (niet het nieuwste model maar volgens mij verschillen die niet echt veel)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:56

Anoniem schreef:
Ik zou het risico niet nemen.. Ik weet niet hoeveel ze voor de tekna vragen? maar ik heb mijn wintec IW gekocht voor 300 euro (niet het nieuwste model maar volgens mij verschillen die niet echt veel)

De nieuwe IW heeft een anatomisch wrong, en ook in de zit zijn ze de ruiter sterk tegemoet gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:04

s6801881 schreef:
Anoniem schreef:

De nieuwe IW heeft een anatomisch wrong, en ook in de zit zijn ze de ruiter sterk tegemoet gekomen.

Op de oudere kun je toch ook andere wrongen zetten? verder zie ik als ik naar het plaatje kijk niet echt veel verschillen?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 20:40

Anoniem schreef:

Hij staat erop voor 300, gloednieuw..

Voor dat geld zoek ik ook een IW...

Maar je moet maar net dat geluk hebben...

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:43

Tekna is qua pasvorm een fijn zadel en qua onderhoud ook
alleen ik zat er echt niet lekker op en op mijn IW zadeltje wel

misschien ietsjes doorsparen

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 20:45

Haha, ja, ging het maar zo makkelijk.. Ik koop teveel :')

jasmijn89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:48

tekna en wintec hebben een totaal andere pasvorm (heb alleen ''ervaring'' met ijslander modellen..)
op mijn ijslander schoof wintec alle kanten op.. nu ligt er een tekna op en ligt als een huis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:14

upendo schreef:
Anoniem schreef:

Hij staat erop voor 300, gloednieuw..

Voor dat geld zoek ik ook een IW...

Maar je moet maar net dat geluk hebben...

Een beetje lef hebben met bieden helpt ook goed :) hebben ze een vp van 400? Gewoon inzetten op 250. Brutaal misschien. Maar wel dé manier om voor een leuke prijs een fijn zadeltje te scoren!