bareback pad

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yvonne1303

bareback pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 08:46

Hoi,

Ik ben op zoek naar een bareback pad. Ik heb het hele topic gelezen van de christ pads. Maar ik vindt ze gewoon vreselijk duur, vooral omdat ik de pad niet dagelijks zal gebruiken, maar alleen voor de afwisseling.

Ik heb interesse in de bbp van barefoot. De ride on pad. Wie heeft er ervaring mee? En wie heeft ervaring met de ride on pad physio? Is de physio niet heel dik?

Gisteren heb ik even gereden met de bbp van best friends en daar een fra pad met inlages onder. Is dit vergelijkbaar met de physio, ook qua dikte?

Grtjes Yvonne

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:41

Ik ken de Barefoot alleen van zien, nooit mee gereden. Het ziet er allemaal wel goed uit en naar wat ik gelezen heb, zijn de gebruikers over het algemeen ook tevreden. De physio pad ken ik eerlijk gezegd niet.
Zelf heb ik een FRA Free, ook een heerlijke BBP, ik kan er alles mee.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:09

Ik heb de ride-on pad van Bf. Vind hem erg fijn, je zit heel vast ligt ook vast op je paard. Ik doe er wel een pad van barefoot onder ( die had ik toch al voor mijn boomlooszadel) omdat mijn paard al oud is. Zit je wel breder maar wel heerlijk zacht.
Als je het geld er voor hebt zou ik de phisio nemen. Die was er helaas nig niet toen ik hem kocht.
Er komt er ook nog een met bont aan, waarschijnlijk tegen de zomer.

4catootje5

Re: bareback pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:36

ik rijd welleens met die van emiel voest die is echt zo geweldig (duur) voorderest heb ik niet echt met andere gereden maar als je echt een super fijne wil is deze perfect

fitje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 18:35

Hallo, ik vroeg mij af waarom de voest beter zou zijn, ik vind m zo plat, en eigenlijk ook niet mooi,

is er iemand die ze beide heeft geprobeerd? welke is beter barefoot? Of de voest? ik twijfel echt heel erg...

Anena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 18:41

Ik heb geen vergelijkings-ervaring, maar de barebackpad van barefoot bevalt mij echt heel erg goed.

fitje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 18:47

Anena schreef:
Ik heb geen vergelijkings-ervaring, maar de barebackpad van barefoot bevalt mij echt heel erg goed.

welke heb jij? Ride-on-Pad of de Ride-on-Pad Physio? De physio is duurder, maar ook beter? Of is voor (alleen beetje stappen/draven) de normale ook goed genoeg (1.60 & 43 kilo).

Of heb je hier geen ervaring mee?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 19:54

Wat voor paardje heb je? Als hij een opliggende ruggegraat heeft of slecht bespierde rug dan kan je beter de physio nemen, heb je bv een dikke fjord waarin de ruggegraat verborgen ligt voldoet de gewone goed.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:59

Ik rijd op mijn 26 jarige haflo met de bareback pad van Barefoot. Hij loopt er erg lekker onder en ligt door de sympanova onderkant erg stabiel. De pad is dik genoeg.

Anena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 06:50

fitje11 schreef:
Anena schreef:

welke heb jij? Ride-on-Pad of de Ride-on-Pad Physio? De physio is duurder, maar ook beter? Of is voor (alleen beetje stappen/draven) de normale ook goed genoeg (1.60 & 43 kilo).

Of heb je hier geen ervaring mee?

Ik heb gewoon de ride on pad. Ik ben iets zwaarder (scheelt niet veel) en gaat prima. Ook anderen (die een stuk zwaarder zijn) kunnen lekker met mijn pad rijden. Merk daar geen verschil in dat door de pad zou moeten komen... Eerder rij-ervaring ;)

fitje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:04

cynthiar schreef:
Wat voor paardje heb je? Als hij een opliggende ruggegraat heeft of slecht bespierde rug dan kan je beter de physio nemen, heb je bv een dikke fjord waarin de ruggegraat verborgen ligt voldoet de gewone goed.

ik heb een normale d/e pony, een redelijk smalle, maar geen opliggende ruggengraat. Het is geen haflinger rug, en aangezien ze nu minsten 2 maanden rust heeft (door blessure in been) heeft ze ook niet een hele bespierde rug, maar zeker geen erg hoog opliggende ruggengraat.

Het is waarschijnlijk ook alleen voor stapwerk, dan zou de normale toch dik genoeg moeten zijn & genoeg steun moeten bieden?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:21

Die physio heeft er inlages bij, zodat je wat ruggegraat vrijheid kan creeren, voor je paard comfortabeler en voor je zelf ook, die is dus voor uitstekende ruggegraten.
Heeft je pony dit niet dan kan je de gewone nemen. Ik heb die ook.
Rij er op het moment elke keer mee. Hij loopt er fijn onder en ik zit zalig.
Vorige week schrok hij van een harde knal, ging er bokkend vandoor en ik bleef toch zitten!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 17:18

ik heb de dardo van FRA, dit is ong de zelfde als de gewone van barefoot.
mijn paardje heeft wel een opliggende ruggegraat en voel met mijn bbp wel de ruggegraat maar verder rijd ik er wel fijn mee.