Peesbeschermers?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Browniee

Peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 07:17

sorry als dit verkeerd staat maar ik twijfelde tussen dit of [HAR]

Hoi,

de afgelopen keren heb ik gemerkt dat Taz tijdens het rijden wel goed loopt en zijn wendingen beter begint te begrijpe, maar ik heb het gevoel dat hij af en toe wel met het ene been licht zijn andere aantikt bij oefeningen met veel stelling zoals een kleinere volte (wij hebben een erg kleine bak dus voltes zijn sowieso niet de grootste) en ik zat dus te denken misschien peesbechermers en/of strijklappen, maar hoe weet ik nou zeker of ik deze nodig heb?

Groetjes, Browniee

Keoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 07:23

Ik zou het gewoon doen, heel veel kwaad doe je er niet mee.
Als je ze een poosje om hebt gehad kun je ook wel op de peesbeschermers zien of er beschadigingen zijn van waar ze zichzelf heeft aangetikt

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 07:26

Men zegt dat de enige beschermers die echt beschermen die harde zijn. Nadeel hiervan is dat de benen hieronder nogal warm worden. Ook zou men aansluiting van pezen bij de knie kunnen beschadingen doordat bij het buigen van het been het harde gedeelte deze hier te veel belast. De nieuwere exemplaren hebben het bovenste stukje vervangen door een zachter materiaal.

Zelf gebruik ik (muv heel warm weer, dan gewoon bloot) 3 in 1 beschermers van picasso. Deze blijven super zitten en zijn groot genoeg voor mijn paard. Die van Anky gaan snel kapot en het klittenband werkt snel niet meer. Die van HH vind ik te dun.
Maar mocht een paard hierbij echt heel hard aantikken, dan werkt dit dus onvoldoende om beschadiging te voorkomen.

Browniee

Re: Peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 07:29

Ik zit daar dus vooral mee in mijn hoofd, de beste zijn de harde, maar daar zitten natuurlijk nadelen aan zoals die jij noemt jury, ik heb gezien en gehoord dat de van BR ook erg fijn zijn.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:18

-> HAR

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 15:10

whaha had hem daar dus toch neer moeten zetten _O-

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:44

Mijn paard heeft hier ook last van. Ik heb nu scapa beenbeschermers ik heb liever niet dat mijn paard beenbeschermers heeft maar hij tikte zich behoorlijk hard aan! mischien kan je naar de ruitersportzaak bij jou in de buurt gaan? dan kan je naar verschillende soorten kijken en ook advies vragen