Hoofdstel gezocht ( FULL) op een Lipizzaner (wit)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lx3

Hoofdstel gezocht ( FULL) op een Lipizzaner (wit)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 23:07

Hallo,

Ik heb even een vraagje.
Mijn hoofdstel gaat kapot, dus moet er uiteraard een nieuwe komen (vind ik niet erg :o )
Ik wil graag een zwart leren hoofdstel , met een aansnoerneusriem.

Nu ben ik heeeel erg kieskeurig, want ik wil echt een keer een prachtig hoofdstel voor mijn paard.

Een witte Lipizzaner van 1.54 met Full-maat. Hij heeft een best grof hoofd.
Hij heeft een best flinke voorpluk en ik wil wel wat graag van zijn frontriem zien (dus geen V, die heb ik nu , maar kan net zo goed zonder V rijden :Y) ) en ook geen 'normale rechte', want dat vind ik saai.

Ik weet het, ik ben veeleisend :) Daarom kom ik er niet uit met mezelf.

Kunnen jullie me helpen? Wat vinden jullie mooi op zo'n paard en/of weten jullie een mooi hoofdstel?

Ik zie graag foto's of een link oid!

Bedankt alvast :j

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 06:51

ik zou me niet te blind staren op de bijbehorende frontriem, deze is heel makkelijk te vervangen door een ander exemplaar die je wel mooi vind, frontriemen zijn heel makkelijk los te koop.

Maar verder, zo kieskeurig ben je niet want als dat de enige eis is naast aansoerneusriem voldoen er een hoop hoofdstellen aan je eisen.

Als je echt voor mooi wil gaan zou ik kiezen voor blinde sluitingen aan de bakstukken en teugels.

persoonlijk vind ik de Imperial Riding Bonfire hoofdstel erg mooi
Afbeelding

of als je van chique houdt de lakhoofstellen van Premiera, die hebben een eigen topic op HAR met heel veel foto's.

Beide wel gecombineerd met een andere (bling) frontriem.

Keoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 07:34

maakt het ook nog uit of het rondgenaaid is of niet? Ik heb zelf die rondgenaaide van Harrys Horse en die vind ik ook erg mooi! Wel moeilijker om een frontriem bij te vinden!

Anoniem

Re: Hoofdstel gezocht ( FULL) op een Lipizzaner (wit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 07:37

Lak neusriem .. Staat denk ik prachtig op een schimmel met mega voorpluk !! ( Ik vind lak op alles mooi )

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 07:44

Ik heb onlangs deze gekocht voor mijn schimmel..
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FA8D4R3Y.jpg

Hij is zwart, bruin onderlegd en heeft goudkleurige gespen en aansnoerneusriem.
De frontriem loopt iets gebogen en er zitten zwarte en bruine swarofski steentjes in een gouden 'houder'..
Tja.. hij is apart.. en toont eigenlijk veel mooier als op de foto.. je moet ervan houden :o

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:29

Monaco lak neusriem hoofdstel, is rondgenaaid. Lijkt me ook mooi omdat je dan neusriem goed ziet ivm voorpluk!

xx_Rosalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:10

Ik lees even mee ben ook opzoek naar een nieuw hoofdstel voor m'n lipizzaner.. wil eigenlijk een volledig rondgenaaid met blinde sluitingen en aansnoerneusriem, maar geen dikke.. Vind het vaak al te veel hoofdstel op zo'n hoofd. Ben nu een aan het zoeken naar een hoofdstel zonder sperriem..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:14

Ik heb een hele mooie te koop, met prachtige bling frontriem! Denk dat dat wel mooi zal staan!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:17

Ik ben erg fan van de Kieffer hoofdstellen en heel vaak om gezien bij Lippi's en vind ze prachtig. Plus de kwaliteit is erg goed, zelfs na 15 jaar zagen ze er nog perfect uit. Net subtiel genoeg en vooral genoeg keuze.

http://www.kieffer.net/trensen/

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:33

ingvdh schreef:
ik zou me niet te blind staren op de bijbehorende frontriem, deze is heel makkelijk te vervangen door een ander exemplaar die je wel mooi vind, frontriemen zijn heel makkelijk los te koop.

Maar verder, zo kieskeurig ben je niet want als dat de enige eis is naast aansoerneusriem voldoen er een hoop hoofdstellen aan je eisen.

Als je echt voor mooi wil gaan zou ik kiezen voor blinde sluitingen aan de bakstukken en teugels.

persoonlijk vind ik de Imperial Riding Bonfire hoofdstel erg mooi
Afbeelding

of als je van chique houdt de lakhoofstellen van Premiera, die hebben een eigen topic op HAR met heel veel foto's.

Beide wel gecombineerd met een andere (bling) frontriem.

Alleen jammer dat de kwaliteit voor die prijs bagger is :o
Ik heb hem ook en houd hem altijd netjes bij...maar hij blijft niet mooi