Welk zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anita26

Welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 13:24

Ik ben op zoek naar een zadel.
Van nature heb ik een beetje een stoelzit. Mijn benen gaan iets naar voren als ik ga lichtrijden.
Ik heb een tijdje geleden een zadel op maat laten maken, maar was hier niet tevreden over. Ik kon er niet op zitten.
Nu heb ik een hulsebos, maar deze is 17,5 inch. Ik ben redelijk slank en heb dunne bovenbenen. Daardoor heb ik in veel zadels ruimte tussen mijn bovenbeen en de wrongen van het zadel. Dit is ook het geval bij mijn hulsebos zadel
Hebben jullie tips voor een goed zadel?

GoGoNut

Re: Welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:20

Informeer bij goede zadelmakers welke merken zij hiervoor in aanmerking vinden komen en laat er een paar langs komen om uit te proberen. Maar bij het op maat laten maken van het zadel, was dit een nieuw zadel? Had je dit toen nog niet gemerkt?

anita26

Re: Welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 17:53

ja dat was ook wel mijn idee om naar een zadelmaker te gaan. Maar denk misschien hebben jullie ideeen. Toen ik het zadel heb laten maken, mocht ik een aantal zadels uitproberen. Maar dit was natuurlijk maar even een aantal rondjes rijden.
En het zadel wat voor mij was geschikt, had zij niet als model om uit te proberen. Ik ben ervan uitgegaan dat zij wist welk zadel mij zou passen.
Het was inderdaad een heel nieuw zadel.