Zadel voor mijn paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

emma_ramone

Zadel voor mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 19:42

Hoi iedereen

Ik ben op zoek naar een nieuw zadel voor mijn Fries, ik heb een mooi dressuurzadel van euroriding gevonden met een medium boom. Aangezien dat de verkoper van het zadel zich toch wel op 2 uren rijden bevind, kan ik het niet passen. Zouden jullie enig idee hebben of dit zou passen of dat ik een zadel met bredere boom zal moeten zoeken? Zelf heb ik er geen idee van, het is de eerste keer dat ik zelf moet zoeken naar een zadel. Ook als ik zijn maten zou laten opmeten voel ik mij wat verplicht om bij deze personen een zadel te kopen.

[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/39/paardenzegening45.jpg/]Afbeelding

Angela

Re: Zadel voor mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:51

Je kunt nooit een zadel kopen op de gok. Je hebt niet alleen met de maat van de boom te maken, maar ook met de vorm van het gehele zadel. Waarom zou je gokken? Ga naar een zadelpasser, en laat die met meerdere (nieuwe of 2e handse) zadels komen die op jou paard zouden kunnen passen en binnen je budget vallen. Dan koop je in ieder geval iets wat past.... en hoe wil je zelf beoordelen of het past? Je kunt dat immers zonder opleiding (of mega veel ervaring daarin) echt niet beoordelen...

Myca

Re: Zadel voor mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:11

Kan je het zadel na betaling niet passen? En als het dan niet past dat je hem terugbrengt en je je geld weer terug krijgt?

Euroriding is niet een heel exotisch merk, misschien kan je iemand in de buurt vinden met dezelfde maat. Als die wel past is de kans dat jouw zadel past ook weer groter.

Het gaat er niet alleen om of het zadel goed ligt op je paard, jij moet er ook lekker op zitten. Dus als je voor een tweedehands zadel gaat, zou ik echt zeker aanraden om hem eerst te mogen proberen.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:44

Zo te zien heeft je paard een vrij brede rug, dus ik ben bang dat het niet gaat passen, maar dat is natuurlijk lastig beoordelen vanaf een foto. Een Euroriding is meer gemaakt voor de KWPN'ers. Ik ken wel een aantal mensen die een ER hebben gehad op een breder paard, maar die bleken achteraf allemaal te smal.
Mijn tip: laat een zadelmaker komen met een stapel zadels die binnen je budget passen, pas, probeer en voel en kijk dan wat het beste is voor jullie. Succes!