Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

fanci_mike schreef:euhm, dan zal mijn paard wel raar zijn ariebren maar die ontwikkelde toch op zijn schouders nog wel wat bij waar het zadel toch wel weet van had.

Ariebren schreef:Een 3, 4 jarig paard wordt op zijn rug echt niet dikker door bespiering,
De spieren moeten op de buik, billen en voorhand komen.
Ariebren schreef:Maar welk western zadel is te koop op breedte ??
Het enige wat ik weet dat het merk afhankelijk is.
Breedte van een westernzadel is niet merkafhankelijk. Zelfs binnen een merk zijn er verschillende bomen. Even als voorbeeld de Equiflex (van die heb ik nl het complete lijstje
) Die hebben zo al in hun huidige zadellijn 7 verschillende bomen in de zadels. En de andere merken hebben dus ook verschillende boommaten in hun lijn zitten. Als ander voorbeeld, Evelien van Eurohorse heeft in samenwerking met Triple Horn zelfs een boom ontwikkelt. Speciaal voor de "Cuttingruggetjes" zoals zij het noemt. Dat is een semi boom maar op basis van een ful kwa rock. Die voert Triple Horn nu dus ook in hun lijn van zadels. En ja je mag raden wie hier nou net dat zadel heeft
Ariebren schreef:Kan gebeuren, maar elk jaar een ander western zadel, nee daar geloof ik niet in.
Western zadels worden op lengte en op zit lengte verkocht.
Gek werd ik ervan. En het heeft mij bijna 5 jaar geleden ook doen beslissen om op een Bob Marshall boomloos zadel over te stappen. 2 QH's van 3, een ouder NRPS geval smal met een giga schoft, een uberbrede Paint, echt ik wist niet meer wat te doen. Die paste dat zadel niet, en die die andere niet. Ik heb al die jaren met veel plezier op de BM gereden. Ben nu wel weer over op boomzadels (behalve bij de oude NRPS, daarvoor is nl echt geen boom meer te vinden met haar schoft en holling in de rug) maar dat is meer omdat er wat andere dingen meespeelden. (TS kan je dat via PB wel uitleggen, maar dit wordt anders een te lange post
).
De DS ligt op mijn nu 5 jarige Paintmerrie, die dus voor op de schoft nu nog een semi boom moet, maar kwa rock en de rest van de rug een full. Erg leuk om een passend boomzadel voor te vinden.