Kennis gezocht over boomloze Spaanse zadels..!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LiVetime

Kennis gezocht over boomloze Spaanse zadels..!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 20:15

Bedankt voor het lezen :)

Ik rij al een tijdje via de klassieke / academische wijze en ben op zoek naar een écht geschikt zadel hiervoor.
Sinds mijn paard zadelmak is rijd ik met een Barefoot Cheyenne, maar hoe verder we komen hoe meer deze te wensen over laat.
Ik ben op zoek naar ervaringen van ruiters die ook via deze wijze rijden, boomloos en mij een zadel kunnen adviseren.
Sinds afgelopen week rij ik met zadel van mn instructrice, een Startrekk.. Een Spaans boomloos zadel.
Wát een verademing :D
Maar omdat ik me niet blind wil staren op een zadel én niet voldoende kennis in huis heb, ben ik op zoek naar mensen die me kunnen adviseren welk zadel hij/zij helemaal weg van zijn én zelf ook rijden via de klassieke / academische wijze.
Ik kan natuurlijk altijd zadel van instructrice lenen, maar op deze manier kunnen we nooit samen rijden.

Barst los :D

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 07:53

Startrekk Espaniola :j . Je hebt er zelf al op gezetenen weet dus hoe fijn hij zit. Wat ik heel fijn vind bij dit zadel is dat de kussens verstelbaar zijn: mijn paard heeft een behoorlijk terugliggende schouder en ik kan nu mooi de kussens precies achter de schouder laten beginnen in plaats van erop. Dus nog meer schoudervrijheid! En doordat het zadel geen wrong heeft en ook geen wrongkussens ook geen beknelde spieren lager langs de schouder.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 20:27

Ik ervaar ook dat mijn paard nog beter loopt onder dit zadel :j
Dus het zadel wat ik nu gebruik is eigenlijk ook één van de besten.. wat ik begrijp.
Dankje!!

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 07:48

Dat het een van de besten is durf ik niet te zeggen hoor, dat is natuurlijk heel paardafhankelijk, maar voor mijn paard werkt dit zadel wel heel erg goed. Ik heb echt problemen met het vinden van een goed passend boomzadel vanwege rondgeribtheid, weinig schoft, korte rug en terugliggende schouder, en dit is tot nu toe het enige zadel wat echt werkt bij haar en waar ik zelf ook nog goed in zit.