Wat is scherper de s-hack of de hackamore?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sharontjee1

Wat is scherper de s-hack of de hackamore?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 16:52

Ik rijd momenteel met een kaptoom waar mijn paard erg goed op reageerd.
Nu wil ik aangezien het voorjaar er aan komt weer in de wei en buiten rijden, maar ze doet eerst altijd heeel gek!

Nu kan ik met mijn zachte kaptoom niet veel beginnen als ze echt het boekje te buiten gaat; daarom heb ik een hackamore gekocht met de kortste scharen.
Ook zie ik veel de s-hack staan, heeft iemand hier ervaring mee en wat is het verschil?!
Bedankt alvast,

Duhelo

Re: Wat is scherper de s-hack of de hackamore?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:14

in principe zou de S hack hetzelfde zijn als de gewone hack, echter ligt de S door de vormgeving stiller, en heb je niet de kans dat het tegen het paard zijn mondhoeken aankomt zoals bij een gewone hack.
ik heb beide, en ik vind dat de S hack iets sterker inwerkt (als ik contact neem met mijn gewone hack kan ik gewoon dressuren, zeg maar, als ik hetzelfde contact neem met de S dan gaat de rem erop, bij wat meer druk staat ze direct stil, itt de gewone hack)
echter kan dat wel zijn omdat de S-hack iets langer is dan de gewone hack.
ik vind het voor buiten wel ideaal, ik kom zelden aan de teugels, en als ik er aan kom is het omdat ik iets écht wil (bv draaien of stilstaan omdat mevrouw door mijn zit denderd), dus voor mij mag het wat scherper zijn, omdat ik enkel ermee inkom tijdens noodgevallen :)

sharontjee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 18:05

Oke, misschien dat ik hem er wel naast ga bestellen.
Waar heb je de S-hack gekocht?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:16