Welk springzadel voor mensen met lange benen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

22marf

Welk springzadel voor mensen met lange benen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 16:48

ik wil straks een springzadel gaan aanschaffen en hiervoor heb ik een springzadel geleend van iemand van stal (een Chamerlain spingzadel), dit beviel mij wel. Alleen kwamen mijn knieën over het zweetblad heen.

dus mijn vraag.
Welk merk springzadel heeft een zweetblad die ver naar voren steekt (voor mensen met lange benen)? (en dan is vraag 2 of die ook te krijgen is met een (wintec) boommaat 32/33 en size 17,5'' of 18'')

Oreo

Re: Welk springzadel voor mensen met lange benen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 16:51

Stubben heeft een uitvoering met speciaal aangepast zweetblad voor lange mensen.

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 10:07

ah, herkenbaar :+
ik ben ook opzoek naar een springzadel en heb vorige week een premier zadeltje gepast en hier kwamen mijn knieén voor de zweetbladen uit...
Ik heb nu een prestige appaloosa op proef, zit erg fijn: knieën blijven mooi achter de zweetbladen en zit voor mij ontzettend fijn :))

het leuke is dat het premier zadel 17,5'' was, net zolals mijn vzh zadel, en die zat dus niet helemaal lekker voor mij. de prestige die ik nu op proef heb is 17'' en daar zit ik wél goed op. Even kijken tussen verschillende merken dus :Y)

succes!

suffie

Re: Welk springzadel voor mensen met lange benen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:15

Ik heb ook erg lange benen en heb 2 Stubben springzadels. 1 Stubben Siegfried de Luxe met doorgestikte kniewrongen en een gewone Stubben Siegfried. Bij beide zadels heb ik goed steun en liggen mijn benen ook prima, ondanks dat ik altijd met erg korte beugels rijd.