Ik had hier bij de meeste zadel's al last van. Heb nu eindelijk een zadel dat wel blijft liggen met ingebouwde voorsingel (KN). Alleen voor het longeren heb ik nog geen oplossing. De singel schuift iedere keer naar voren, heb er wel altijd een dekje onder. Van een paar mensen hoorde ik dat een staartriem de enige oplossing is. Alleen vind mijn paard dat niet fijn. Ben wel benieuwd of er nog meer mensen zijn met hetzelfde probleem, en of er misschien speciale singels zijn die niet naar voren schuiven.
Strak doen werkt bij haar helaas niet, en met longeren wil ik dat ook eigenlijk niet. Denk dat ik toch maar een staartriem ga proberen. Alleen m'n merrie is nogal bokkerig (pessoatuigje vind ze al vervelend) dus hoop maar dat ze het accepteert.
Anders kun je ook de longeersingel over het zadel heen doen
Wanja
Geplaatst: 14-04-12 06:57
Heb je al eens een anti-slip matje geprobeerd? Dat wil nog wel eens helpen Ik weet niet wat voor singel je hebt? Mijn Fjorden zijn erg breed en ik had hetzelfde probleem met de neopreen longeersingels, nu heb ik er een van leer en die ligt perfect stabiel, maar das wel een grote investering...