Ja, misschien niet zo'n gekke vraag, maar het wordt misschien gekker als ik zeg dat ik geen eigen paard héb.

Ik speel al een tijd met de gedachte om "goed" eigen zadel te kopen voor mezelf.
Ik heb een tijd met een Isbell werth Wintec gereden en ik ben gek van dat zadel.

Daarom wil ik die eigenlijk ook aanschaffen voor mezelf. Ik heb nu de financiële middelen, het zadel past hoogstwaarschijnlijk op de pony waar ik nu op rijd omdat ze een redelijk makkelijke rug heeft...

Wat zijn de pros en cons?
Zijn er meer mensen die een eigen zadel gekocht hebben voor hun verzorgpony/verzorgpaard?

Even ter informatie..
het eigen zadeltje van de pony is een 16 inch zadeltje.. Daar wordt mijn kont niet zo blij van en ik heb nu het zadel van mijn vriendin op de pony als ik rijd, maar dat is ook niet ideaal.
De eigenaren vinden het goed als er een ander zadel op ligt, mits het zadel goed ligt.
Bij mij speelde die gedachte ook altijd maarja rij toch wel wat minder als jou denk ik
Wintec is aan te passen qua boommaat dus dat is al geen probleem en mocht je een eigen paard hebben past het misschien daar ook op. En wintecs verkopen ook goed dus mocht door omstandigheden stoppen zit je vast niet lang met je zadel.

..