Na ruim een half jaar had Cheetah er aardig spieren bijgekregen dus heb ik er nog een keer de zadelmaker bijgehad. Zadel beetje aangepast en lag weer goed. Winter gereden, toen kwam de vorst en dus de winterstop. 2 Weken geleden begon pony echt zijn wintervacht te verliezen en tot mijn schrik kwamen er op zijn schoft ineens witte plekken onder het winterhaar vandaan. Zadel er niet meer opgehad en weer zadelmaker erbij.
Volgens de zadelmaker kwamen de bobbels aan de onderkant van het zadel door mijn beugelriemen. De bobbels (en dus ook de witte haren) zaten precies aan de achterkant van de aanhechtig van de beugelriem. Hij heeft hier wat vulling weggehaald en aan de voorkant van het zweetblad (tja, hoe omschrijf je zoiets?) iets opgevuld zodat het iets minder op de schoft zou liggen.
Het lijkt nu beter te liggen, maar hoe langer ik er over denk, hoe vreemder ik het eigenlijk vind dat dit door mijn beugelriemen komt. Iemand dit al vaker meegemaakt? Ook heb ik het idee dat hij mijn zadel alleen maar steeds leger maakt en ik vraag me af of dit wel goed is

Daarnaast heb ik nu een dressuurgericht vzh-zadel. Met mijn vorige pony crosste ik door de bossen, maar met deze ben ik meer dressuurgericht bezig (geloof dat we dat beide leuker vinden). Door het gedoe met mijn zadel ben ik aan het twijfelen of ik niet toch liever een dressuurzadel heb.
Eigenljk ben ik dus op zoek naar 2 dingen:
- wat vinden jullie van het verhaal van mijn zadelmaker?
- welke zadelpasser raden jullie aan in omgeving zuid-oost brabant om misschien toch nog maar eens goed naar mijn zadel te laten kijken.
Vanmiddag heb ik les, dus ik zal mijn instructrice ook eens om haar ongezouten mening vragen.