Stuur eens een berichtje naar het Balingehof, daar hebben ze een tijdje een HM zadel gebruikt
mariska32
Geplaatst: 05-04-12 08:19
shiandy @bokt heeft hem ook gehad. toen ze een nieuw paard kocht heeft ze het zadel verkocht en daar heel veel spijt van gehad.
Lalidan
Hoofd Wiki Zeg maar Lila-Dan! Of toch Heidepaars?
Geplaatst: 05-04-12 08:23
Ik heb hem een tijdje mogen gebruiken. Qua zit was hij perfect voor mij, een lange, open zit. Helaas was mijn haf qua vorm blijkbaar ongeschikt, want dat ding bleef schuiven. Natuurlijk had er een antislippad onder gekund, maar in wezen plak je het zadel daarmee aan de vacht van je paard vast. Als het zadel dan zou gaan schuiven, hangt hij aan de haren van je paard. Dat zag ik dus niet echt zitten.
eline_di
Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-12 09:13
Angela schreef:
Stuur eens een berichtje naar het Balingehof, daar hebben ze een tijdje een HM zadel gebruikt
Daar weet ik al het een en ander van. Dankjewel.
pmarena
Geplaatst: 05-04-12 10:06
Er zijn niet veel mensen met een HM, maar het is typisch een merk zadel waar je helemaal gek op bent...of wat je totaal niks vindt
Ervaringen die ik hoor zijn dat mensen de open zit heel erg kunnen waarderen...of juist niet omdat ze liever wat meer steun willen, het memory foam erg prettig vinden...of (vooral in de winter) juist niet omdat het dan zo hard is En de 1 vind ze erg breed zitten en de ander juist weer lekker smal.
Het is imo dus echt een zadel dat je zelf op je eigen paard geprobeerd moet hebben om een duidelijke indruk te krijgen