ik ben opzoek naar een nieuw zadel. Mijn paard is 4 jaar en ben een 4maanden bezig met hem te trainen. Zijn bespiering is er dus nog niet helemaal. Hij is ook redelijk dun dus zou het zadel binnen een jaar nog goed liggen? Nu ben ik op zoek naar een zadel niet duurder dan 1000 euro. Maar hoe kan ik nu het best een goed passend zadel vinden? Ik ken er wel wat van maar niet zo super veel. Hoe pakken jullie dit aan?
Waar woon je? Ik kan Vlietstede zeker aanraden, ze weten echt waar ze het over hebben. Stel je er niet veel van voor, het is een volgepropt hok met allerlei zadels, maar ze zullen je niet opzadelen met een niet passend zadel. Ze hebben dure en goedkope zadels, 2e hands en nieuwe, je kan ze wel opzoeken op google, ze hebben geen uitgebreide site hoor
_Dune_
Geplaatst: 04-04-12 18:53
Laat een zadelmaker langskomen op stal met een berg zadels.
Claudia1993_
Geplaatst: 04-04-12 18:58
Ik zou als ik jou was gewoon een goede zadelmaker langs laten komen. Weet niet waar je woont maar misschien zijn er dan mensen die je iemand kunnen aanraden, of even de zoekfunctie gebruiken. Als je een zadel laat aanmeten zou ik sowieso na een bepaalde periode nog even laten kijken of het zadel nog goed ligt, zeker ook omdat je aangeeft nog een jong paard te hebben die zeker nog gaat veranderen qua bouw/bespiering.
Als je nog een jong paard hebt is het misschien prettig om een wat meer verstelbaar zadel te hebben. In jouw prijsklasse zou je bijvoorbeeld naar Kent&Masters kunnen kijken, of een tweedehands Bates zadel.
Smaai
Geplaatst: 05-04-12 16:04
Inderdaad Kent and Masters. Goed aanpasbaar als je paard van bespiering verandert en een goede prijs/kwaliteit verhouding.