Verkleurd zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ILoveFloor_

Verkleurd zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 19:06

Hoi,
Ik heb pas mijn bruine zadel in de olie gezet. Maar nu is hij zwart! Weet iemand hoe ik hem weer bruin kan krijgen?
Alvast bedankt!
Groetjes...

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:08

ILoveFloor_ schreef:
Hoi,
Ik heb pas mijn bruine zadel in de olie gezet. Maar nu is hij zwart! Weet iemand hoe ik hem weer bruin kan krijgen?
Alvast bedankt!
Groetjes...

Geen idee, maar ik denk niet dat je hem in de olie had mogen doen. Ik heb een bruine prestige en mij hebben ze aangeraden(om verkleuren tegen te gaan) alleen de zadelzeep en doorzichtige balsem van Prestige zelf te gebruiken. Ik heb de mijne van augustus en maak hem 1-2keer in de maand schoon en vet hem in, ik heb nog geen kleurverschil. Misschien kun je eens navragen bij degene waar je het zadel gekocht hebt? Misschien heeft deze tips.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:17

RUI --> HAR

Brainfail

Re: Verkleurd zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:27

Ik heb een soortgelijk probleem ik heb een zwart kiefferzadel en het zitvlak is lichtjes deels verkleurd dus als iemand voor mij tips heeft om de verkleurde delen terug zwart te krijgen??? (pb please)
Oorzaak? Geen idee ik vet mijn zadel in met zwart ledervet van de epplejack en ineens begon die te verkleuren. (gelukkig niet zichtbaar bij het rijden.)

Ashley5760

Re: Verkleurd zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:35

Zwart zadel dat bruin word kan dmv speciale verd (klein tubetje kan je zelf doen). Zou ik alleen niet op zitvlak proberen :+
bruin zadel helaas.... Mss als het wat droogd dat het iets lichter word maar tja olie ;).
Gebruik de balsem van prestige met al je bruin leer word door de tijd altijd sonkerder maar lang miet zo erg als met olie.

voormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 08:44

_DP_ schreef:
ILoveFloor_ schreef:
Hoi,
Alvast bedankt!
Groetjes...

Geen idee, maar ik denk niet dat je hem in de arganolie had mogen doen. Ik heb een bruine prestige en mij hebben ze aangeraden(om verkleuren tegen te gaan) alleen de zadelzeep en doorzichtige balsem van Prestige zelf te gebruiken. Ik heb de mijne van augustus en maak hem 1-2keer in de maand schoon en vet hem in, ik heb nog geen kleurverschil. Misschien kun je eens navragen bij degene waar je het zadel gekocht hebt? Misschien heeft deze tips.

Veel kunststoffen en rubbers krijg je wonderlijk mooi opgefrist met .... siliconenspray (NIET verwarren met siliconen-olie in spuitbus! ) ik werd echter gewaarschuwd dat er dan altijd wel iets van op je lak terecht komt en dat daardoor een eventuele nieuwe spuitbeurt geheid mislukt. O ja, iets dat behandeld is met siliconenspray blijft wel lange tijd spek-en-spek-glad.

voormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:39

ILoveFloor_ schreef:
Geen idee, maar ik denk niet dat je hem in de olie had mogen doen. Ik heb een bruine prestige en mij hebben ze aangeraden(om verkleuren tegen te gaan) alleen de zadelzeep en doorzichtige arganolie balsem van Prestige zelf te gebruiken. Ik heb de mijne van augustus en maak hem 1-2keer in de maand schoon en vet hem in, ik heb nog geen kleurverschil. Misschien kun je eens navragen bij degene waar je het zadel gekocht hebt? Misschien heeft deze tips.

of stübben leer schoonmaak zeep voor leer en hamanol ofzo als je dat samen gebruikt werkt het super en gaat ook lang mee