Ervaring Rambo Micklem Multi Bridle hoofdstel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

Ervaring Rambo Micklem Multi Bridle hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 11:59

Hoi,

Ik denk er over het Rambo Micklem Multi Bridle hoofdstel te kopen.
Ik heb een extreem hoog gevoelige merrie, erg gevoelig voor druk. En ook het bit vind ze niet zo prettig lijkt. En dit hoofdstel klonk wel heel prettig, betere druk verdeling/op andere plaatsen en door bitriempjes stabieler liggend bit...

Graag zou ik willen weten hoe de ervaringen van anderen zijn met dit hoofdstel. Merk je dat je paard het prettiger vind zitten? Merk je verschil met rijden, met of zonder bitriempjes? Is het hoofdstel ook fijn te gebruiken voor werken aan de hand (kaptoom)? of met bitloze vorm?
En kun je ook op de neus en het bit rijden? Dus een combi tegelijk gebruiken? Bijv. kaptoom en bit of andere combinaties?
Wil namelijk bij mijn paard kijken of op de neusrijden (bitloze vorm) fijner werkt, maar wil ook een teugel aan het bit hebben (dus met twee teugels rijden dan) zodat ik dit altijd nog erbij kan pakken mocht ze niet goed reageren op de neus, als 'noodrem' zeg maar.

Ik hoor dus graag jullie ervaringen!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Ervaring Rambo Micklem Multi Bridle hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:02

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:26

Rije schreef:
Kijk eens in dit topic: [HAR] Rambo Micklem competitie hoofdstel

Daar staan op de laatste pagina's ook nog eens ervaringen (en in de rest van het topic natuurlijk ook veel info en ervaringen!)

En daarom hier een slotje.