[GEZ] Donkerbruine luxere hoofdstellen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pinda_Dipje

[GEZ] Donkerbruine luxere hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 09:29

Hoi,

Geheel onverwachts mag ik de training van mijn gepensioeneerde ruin weer hervatten. Momenteel loopt hij nog onder een oude, veels te groot Kieffer hoofdstel; Dit was prima voor onze wandelingetjes aan de hand, maar voor het betere trainings/revalidatiewerk helaas echt niet comfortabel. Daarbij moet mijn oude sok er nog wel uitzien als een 'hottie' voor alle passerende merrie's. ;) :')

Ik heb reeds heel wat online webshops en ruitersportzaken afgezocht maar nog nergens iets kunnen vinden van mijn gading;
- Chique, boter zachte kwaliteit leer (ivm gevoeligheid huid)
- Bij voorkeur duo-toon bruin (2 kleurig, dus bijv. donkerbruin/cognac onderlegd)
- Mexicaans of gecombineerd met BREDE aansnoerneusriem
- RVS kleurige gespwerk geniet de voorkeur
- Cob maat
- Bij voorkeur anatomisch gevormd (Extra ruimte voor de oren e.d.)
- Mooie bling frontriem zou top zijn

Op hem ligt een donkerbruin (african brown/tobacco) dressuurzadel voorlopig, dus iets matchend is wenselijk.
Heb er aan zitten denken om binnenkort een zelf samengestelde Döbert te bestellen, maar ivm de levertijd heeft iets anders mijn voorkeur.

Wie heeft een leuk idee voor een bijzonder paard? :D <3

Capriootje

Re: [GEZ] Donkerbruine luxere hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:38

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:44

Dat is een goede inderdaad Nini_roosje! Ik heb zelf ook 2 hoofdstellen van Hooks gehad en was echt super fijne kwaliteit! ( nee ik heb geen hoofdstellen verslaving := )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:49

Capriootje schreef:
Dat is een goede inderdaad Nini_roosje! Ik heb zelf ook 2 hoofdstellen van Hooks gehad en was echt super fijne kwaliteit! ( nee ik heb geen hoofdstellen verslaving := )

Ik ook niet hoor O:) Alleen heeft mijn verslaving momenteel een beperkende factor. Want mijn jonge paard kan niet op een gecombineerde neusriem gereden worden :(

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 09:55

Weten jullie wat de verzendkosten zijn als ik bij Hooks bestel?
Zit nu op mijn werk dus kan niet uitgebreid kijken, maar volgens mij zag ik al een paar leuke dingen.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 10:24

Volgensmij nu met de Eurpese site is het 12,50, maar dat heb ik ook van horen zeggen.. Heb zelf nog niet besteld. ;)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:26

Mijn Hooks-hoofdstel is niet van boterzacht, kwalitatief goed leer. Het is een 'leuk' hoofdstel maar daar is ook alles mee gezegd. Het kan per prijsklasse verschillen, misschien zijn de duurdere hoofdstellen wel goed. Die van mij zat omgerekend op zo'n 60 euro.

Döbert heeft hele fijne hoofdstellen, maar dat stond al in je openingspost, zie ik nu.

Wellicht is BR een optie? Ik heb onlangs de Bentham in m'n handen gehad en dat was echt een supermooi hoofdstel! Met boterzacht leer onderlegd. Die is alleen niet in 't bruin verkrijgbaar. Nadeel van dat hoofdstel vond ik wel dat de neusriem vast aan het kopstuk zit en je dus niet de neusriem kunt verwisselen.
Maar ze hebben wel bruine hoofdstellen nieuw in de collectie met een anatomisch gevormd kopstuk. Bv. de BR Adlington (die heeft volgens mij ook de neusriem vast aan 't hoofdstel zitten):
Afbeelding

CAS_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:03

Ikzelf zoek ook net hetzelfde.
Enkel wil ik een neusriem die 2cm à 2,5cm breed is. (plus max 100€ aan besteden)
Best moeilijk om te vinden mits het tegenwoordig ofwel heel breed of wel heel smal is.
Schochkmöhle heeft ook wel enkele mooie exemplaren.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 22:21

Vandaag een DHH duo gekocht (zwart met donkerbruin onderlegd, en Swarovski frontriem) stond paardlief echter niet chique genoeg, dus deze gaat terug en ik ga opzoek naar een andere.....

Heb de Schockemöhle Kentucky (?) in het donkerbruin in handen gehad, met aangepaste frontriem. Erg chique, maar voor die prijs (300,00) niet zacht genoeg. Tevens een zwarte Passier gezien welke in het bruin besteld kan worden, mooie kwaliteit maar echt ver boven mijn budget (400 +)
Döbert stallmeister was hier niet op voorraad, passier Juno valt af ivm het missen van een aansnoerneusriem... Harry's horse, rossner e.d. is echt niet wat ik zoek, dus meer ideetjes zijn welkom! ;) :D

Grandeur2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 08:54

Het is geen goedkoop hoofdstel maar werkelijk boterzacht onderlegd.
Ik heb werkelijk geen hoofdstel in mijn assortiment wat zo zacht onderlegd is als dit hoofdstel en een uitstkende prijs kwaliteit verhouding heeft.
Het hoofdstel is ook aan de bovenkant bij de oren ook zacht onderlegd.

Het is het hoofdstel Bonfire Champagne bruin en creme onderlegd met koperen gespen.
Het hoofdstel is het mooist te combineren met een koper bit.

Ik heb hem nog in de maat Cob.

http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/gran ... -champagne