Beestjes in schapenvachtdekje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

saltpepper

Beestjes in schapenvachtdekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 09:18

Hey hallo,

O:) Ik ben een beetje laks geweest en heb mijn schapenvachtdekje een tijd op stal laten liggen (i.p.v. opbergen in afsluitbare boxen).

Afgelopen weekend paktje ik het dekje op en kon ik er allemaal stukjes wol uit trekken. Toen ik goed keek zaten er allemaal kleine gaatjes in het velletje....

Zijn dit motten o.i.d.? Wat is er tegen te doen? Kan ik het dekje wassen en gaan dan de beestjes dood?

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:25

kan je het niet in de vriezer leggen, vaak gaan daar ook beestjes dood en daarna wassen.

Foaly

Re: Beestjes in schapenvachtdekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:53

Kijken of je beestjes kunt zien in het dekje. Zie je iets, dan is het ws luis en dan kun je óf heel heet wassen, maar dat lijkt me niet verstandig met een wollen dekje, óf inderdaad een nachtje in de vriezer leggen. Zie je geen beestjes, dan kan het zijn dat de motten eraan geweest zijn, en daar is niet veel aan te doen. Ja, je dekje goed opbergen :+

Mri

Re: Beestjes in schapenvachtdekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:55

ik zou em dan langr dan 1 nachtje in de vriezer leggen :)
Persoonlijk zou ik minimaal 4 dagen aanhouden.

Schapenvacht werkt isolerend, het houdt dus ook de warmte langer vast waardoor die met 1 nachtje echt nog niet bevroren is zeg maar.