Wie heeft er een BR Bentham hoofdstel en hoe bevalt die? Ik zit er over te denken om dat hoofdstel te kopen. Heeft er iemand misschien foto's met het hoofdstel op een paard? En zou hij wit onderlegd mooi zijn bij een lichtbruin paard?
Maarten
Puera
Geplaatst: 02-04-12 10:01
Ik had 'm besteld via een plaatselijke ruitershop. Vond het een erg mooi hoofdstel, qua leer ook. Het onderlegde was van heel mooi zacht leer gemaakt. Helaas stond het hoofdstel niet bij mijn (kleinere) merrie vanwege de brede neusriem.
Nadeel van het hoofdstel vind ik wel dat de neusriem aan het kopstuk vast zit. Je kunt dus niet de neusriem verwisselen.
Wit onderlegd staat vast heel mooi op een lichtbruin paard. Maar da's een kwestie van smaak.
Ik vind dit hoofdstel ook heel mooi. Twijfel nog even over de aanschaf. Ik wil hem dan nemen voor een zwart paard met bles.
Maartenn
Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-12 21:54
sietske83 schreef:
Ik vind dit hoofdstel ook heel mooi. Twijfel nog even over de aanschaf. Ik wil hem dan nemen voor een zwart paard met bles.
Bij een zwart paard staat wit onderlegd idd heel mooi!
Loezoe
Geplaatst: 03-05-12 16:44
Ik heb 'm alweer 'n jaartje denk ik, was een van de eerste, hoofdstel was toen net uit. Heb 'm in het wit onderlegd, ben er érg tevreden over, het leer blijft er mooi (poest het wel bijna altijd na het rijden) en het onderlegde gedeelte is super zacht.
Als je verder nog iets wilt weten dan hoor ik het wel!