Zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xAnthea

Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 16:39

Hallo!

Ik ben op zoek naar een zadel voor mijn pony. Ik heb nu een WoW-zadel voor hem, maar dat gaat nu niet meer. De reden hiervan is dat mijn moeder dat zadel wilt gebruiken voor mijn paard. In het begin lukte het nog met 1 zadel voor de beide, maar nu wipt het achter wat omhoog en dat is niet fijn voor m'n pony.

Mijn moeder wilt een 2dehands zadel ergens gaan kopen, maar ik wil dat juist niet. Ferdo heeft al enkele keren rugproblemen gehad en dat lag voor een stuk aan mijn zadel omdat het verschrikkelijk knelde bij zijn schoft. Toen we het wow-zadel probeerde, liep Ferdo erg fijn dus ik wil dat ook behouden met het nieuwe zadel. Daarom lijkt het me het beste om een op maat gemaakt zadel te gaan kopen.
Aangezien m'n moeder niet zoveel wilt uitgeven, zoek ik een niet al te duur zadel. Dus een nieuw WoW-zadel kan niet.

Ferdo is nu een beetje spierloos aangezien hij al enkele maanden niet meer gereden heeft (of zo eens enkele keren per maand), dus het zadel moet ook wel blijven passen als hij terug wat spieren krijgt. Dus het moet aanpasbaar zijn (bij een Wow kan je alles veranderen en bij een Wintec kan je er een nieuwe boom in doen, maar kan zoiets bij andere zadels ook, of moet ik een geheel nieuw zadel kopen als hij weer spieren krijgt?)

Welke zadels zijn fijn en ook nog betaalbaar? En weten jullie een goede zadelmaker in Belgie (of eentje uit Nederland die naar Belgie komt?). het Drunens Ruiterhuis moet je niet aan bevelen, daar ben ik geweest om naar een nieuw zadel te gaan kijken, maar zij zeiden dat mijn knellende zadel perfect paste.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:57

Misschien is een Barefoot zadel iets voor je. Is boomloos en vormt zich naar je paard, ook als tie steeds veranderd.
De zadel zijn nieuw ook niet zo duur als een boomzadel terwijl de kwaliteit wel goed is.
Google maar even op Barefoot, dan kun je een hoop info vinden.

xLauLaUx

Re: Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 22:12

Ik heb mijn zadel van bij zadelmakerij Verhoestraete in Maldegem, en ben er zeer tevreden over. Ruim aanbod, en die mensen hebben er zeker verstand van. Nog voordat ik iets had verteld over mijn vorige zadels, kon hij zo vertellen dat het zadel waar hij me op dat moment op had laten zitten, niet goed was voor mij. Ik gebruik nu een Blackjack van JC, zadeltje van rond de 1000 euro, diepe zit en van leer. Ze hebben ook een site, maar die vind ik zo snel niet.

In elk geval veel succes in je zoektocht!

SmaaiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 08:47

Kent and Masters. Goede prijs/kwaliteit verhouding en goed aanpasbaar als je paard van bespiering verandert.

WellantAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:04

Mr ed :=
Van rijs
Euroriding doet het ook vaak goed met verandering van bespiering, of tekna misschien?

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 07:07

Ferdo heb je al eens gekeken naar Tekna dressuurzadel? In K erckhaert verkopen ze deze en nog meerdere zadels (Temse).

xLaulaUx ik heb helaas niet zo een goede ervaring met Verhoestraete :n ... Heeft mij in de tijd dat ik niet zoveel kennis had van zadels en een pak jonger was een nieuw zadel verkocht dat zowel voor mijn paard als mij niet paste. Zadel veel te groot voor paard en mij is een 18.5 inch en toen had ik nog maatje 36. Met als gevolg dat mijn paard drukplekken kreeg na 1maand. Toen ik hem opbelde met de melding van de drukplekken is hij wel afgekomen, terug zadel aangepast. Maar zadel heeft eigenlijk nooit echt gepast.
Vond het wel echt heel jammer, want ik was ook speciaal naar verhoestraete gegaan omdat ik gehoord had dat ze heel goed waren in het zadels.
Voor de rest ga ik wel nog steeds naar hun winkel maar een zadel daar kopen ga ik niet meer doen.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 07:11

Trekker en Star trekk zijn semi-boomloos, dus zeer aanpasbaar voor veel paarden/veranderingen van vorm, maar toch met wat meer boomzadel-gevoel. Trekker kwam ook erg goed uit de test over drukverdeling en heeft een redelijk prijskaartje.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 07:16

Ik zou eens bellen naar Arno Brandt,hij komt overal.
Hij heeft maatzadels,maar ook 2de hands zadels die hij dan pas maakt.
Zijn zadels kosten nieuw rond de 1600 euro.
Kennissen van mij hebben een 2de hands hulsebos bij hem gekocht voor 800 euro,helemaal mooi passend gemaakt.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 11:51

We hebben gebeld naar Veerle De Meyer, die komt volgende week met wat zadels.
Zij heeft Thorowgood zadels, heb het even opgezocht en zie er toch veel positieve comments over!

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:08

Ferdo: Hehe Veerle De Meyer is bij mij ook langs geweest vorige week. Toen ik haar vroeg over zadels was de startprijs vanaf 1700 en heeft ze niets vermeld over Thorowgood zadels terwijl ik ook een pony heb waar ik geen al te duur zadel wou voor kopen. Vind dat wel vreemd.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 13:57

Owh, raar!