Hallo!
Ik ben op zoek naar een zadel voor mijn pony. Ik heb nu een WoW-zadel voor hem, maar dat gaat nu niet meer. De reden hiervan is dat mijn moeder dat zadel wilt gebruiken voor mijn paard. In het begin lukte het nog met 1 zadel voor de beide, maar nu wipt het achter wat omhoog en dat is niet fijn voor m'n pony.
Mijn moeder wilt een 2dehands zadel ergens gaan kopen, maar ik wil dat juist niet. Ferdo heeft al enkele keren rugproblemen gehad en dat lag voor een stuk aan mijn zadel omdat het verschrikkelijk knelde bij zijn schoft. Toen we het wow-zadel probeerde, liep Ferdo erg fijn dus ik wil dat ook behouden met het nieuwe zadel. Daarom lijkt het me het beste om een op maat gemaakt zadel te gaan kopen.
Aangezien m'n moeder niet zoveel wilt uitgeven, zoek ik een niet al te duur zadel. Dus een nieuw WoW-zadel kan niet.
Ferdo is nu een beetje spierloos aangezien hij al enkele maanden niet meer gereden heeft (of zo eens enkele keren per maand), dus het zadel moet ook wel blijven passen als hij terug wat spieren krijgt. Dus het moet aanpasbaar zijn (bij een Wow kan je alles veranderen en bij een Wintec kan je er een nieuwe boom in doen, maar kan zoiets bij andere zadels ook, of moet ik een geheel nieuw zadel kopen als hij weer spieren krijgt?)
Welke zadels zijn fijn en ook nog betaalbaar? En weten jullie een goede zadelmaker in Belgie (of eentje uit Nederland die naar Belgie komt?). het Drunens Ruiterhuis moet je niet aan bevelen, daar ben ik geweest om naar een nieuw zadel te gaan kijken, maar zij zeiden dat mijn knellende zadel perfect paste.