Massimo Dressuur III 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PetraKioto

Massimo Dressuur III 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 13:15

Hallo,
even een vraagje wie er ervaring heeft met het nieuwe Massimo Dressur III Professionell zadel?
Het zadel is nogal heel nieuw, dus ik veronderstel dat nog niet veel mensen er info over hebben, maar zij die er al op gezeten hebben: graag uw mening :D

Ik heb nu een dressuur II in leen waar ik behoorlijk tevreden over ben, ik vind alleen dat de kniewrongen wat groter mogen en nu blijkt dat het nieuwe model die ook heeft.
Ze liggen wel op de buitenste zweetflap, dat vind ik een beetje bizar...
De zweetflappen hebben ook dubbel gevuld leer (zoals de Exclusiv) en het heeft franse kussens, maar niet zo smal als met de Exclusiv.

Meer info hier:
http://gzs-zeitler.de/katalog/index.php ... =40&ID=979

mamendt

Re: Massimo Dressuur III 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:58

ja, ik heb hem geprobeert...maar ik heb toch de II genomen die vond ik veel fijner zitten.
Ik vond de III erg dwingend zitten en de wrongen waren mij te groot......blijft natuurlijk erg persoonlijk. Ik heb graag een diepe zit maar deze vond ik te diep.

PetraKioto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 18:23

Ah, ik ben toch benieuwd. Wil zeker eens proberen. Ik wacht tot de verdeler er eentje heeft.
Vind je de 2 dan al een diepe zit hebben?
Ik moet nu rijden met een speciale pad, dus ik voel er niet veel van... (zonder pad voel je veel beter het paard, maja daar zal ik nog op moeten wachten tot zijn rug beter is...)

mamendt

Re: Massimo Dressuur III 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:50

Ik vond de II niet superdiep maar het was wel dieper dat ik gewend was.....ik vond hem erg fijn zitten.

PetraKioto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 11:17

hoihoi,
ondertussen heb ik er ook 1 kunnen testen, en ik moet me aansluiten bij je opmerkingen.
de wrongen zijn zeer groot en zeer hard en ik voelde me helemaal gevangen.
ik heb nog met zadels gereden met vrij grote wrongen (vond ik toch), maar nooit zo extreem.
voor mij is het zadel dus een njet.
maar als je aan de magere kant bent, is het misschien wel een goed plan.