Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
En als ze kauwen kunnen er scherpe randjes aan komen..

upendo schreef:Heike1998
Is dat de vraag van dit topic?
Nee.
Dan is het ook geen antwoord.
_MG schreef:Appeltjesbitten heb ik al meer slechte ervaringen over gehoord dan goede, vooral als je paard veel kauwt slijten ze snel en gaan brokkelen/schuren etc.
Ik rij zelf met een dubbelgebroken aurigaan trensje. Een dubbelgebroken trens ligt zachter in de mond, omdat het niet zo in het gehemelte 'prikt' zeg maar. En aurigaan is eigenlijk gewoon erdoor gekomen dat ik een beetje te leen dat waar aurigaan in zat en ik een duidelijk verschil merkte tijdens het rijden (mijn pony was heel hard in de mond doordat hij een tijd als manege paard meegedraaid heeft) en hij het bit veel fijner aannam.

Elin_ schreef:Myler kan ik echt aanraden! Onafhankelijk bewegen ze van mekaar dus ook geen onduidelijk heden!

Elin_ schreef:upendo schreef:Elin...
Daar vraagt de ts niet om? Lijkt me overbodig om daar dan wel mee aan te komen....
Mischien staat ze wel open voor nieuwe opties
Als ie al zo kwijlt en het bit hem in de weg zit.
Waarom niet aanbieden?

Tigra_ schreef:Ik raad een appel bitje ook af.
Ik dacht ook dat is ideaal maar dat is het verre van. Mijn paard heeft hem 1 x maal in gehad en direct zo op geknabbeld dat er alleen scherpe kantjes aanzitten. Maar daar was je ook al vanaf gestapt.
Ik zou zelf gaan voor een dunnere dubbelgebroken.
Wat je zou kunnen doen is misschien een rond kijken voor 2de hands bitjes. Zodat je wat meer ruimte hebt om verschillende te proberen. En kijken waar die dan het fijnst op loopt. Of nog makkelijker via stalgenoten met zelfde bitmaat eens vragen of je het een paar keer mag gebruiken.
Elin_ schreef:upendo schreef:Elin...
Daar vraagt de ts niet om? Lijkt me overbodig om daar dan wel mee aan te komen....
Mischien staat ze wel open voor nieuwe opties
Als ie al zo kwijlt en het bit hem in de weg zit.
Waarom niet aanbieden?