Ik zie door de beenbeschermers het bos niet meer!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CoronaLime

Ik zie door de beenbeschermers het bos niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 17:16

:wave:

Als alternatief voor mijn peesbeschermers en strijklappen ben ik op zoek naar een paar fijne beenbeschermers voor erbij, na wat orienteren ben ik heel veel verschillende soorten tegengekomen, maar alles lijkt zo vreselijk veel op elkaar :+
Om mij heen worden me 3 in 1 beschermers, harry's horse memoryfoam beschermers & BR Pro max beschermers aangeraden, maar wat is het verschil, waar zijn ze goed voor?

Ik gebruik beenbeschermers omdat mijn pony een wat gevoelige huid heeft en soms nog weleens wat idiote acties ondernemen (zoals zichzelf aantikken bij het wijken oa) waardoor ze vaak wondjes heeft aan haar benen en met beenbeschermers dus gelukkig niet :)

Mijn eisen;
Snel & makkelijk om te doen
Zowel bruikbaar bij dressuur, springen en buitenrijden
Combineerbaar met springschoenen
Makkelijk schoon te houden

Dus, aanraders, ervaringen en advies zijn van harte welkom :j

Queelens

Re: Ik zie door de beenbeschermers het bos niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 12:58

neoprenen 3 in 1 beschermers zijn in ieder geval minder makkelijk schoon te houden als br pro max beschermers. :j
Dus wat dat betreft zou ik de BR's aanraden. Maar als je dan weer aan de pasvorm gaat denken kun je beter voor de eskadron allrounders gaan deze hebben naar mijn mening een betere pasvorm en worden ook minder snel warm aan de benen(pezen) dan de br pro max. Het nadeel is wel dat ze gelijk een stukje duurder zijn ;)

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 13:02

Aantikken bij wijken? Een paard moet zich bij dat soort oefeningen echt niet kunnen bezeren, tenzij het paard er door bijv een balansprobleem nog niet aan toe is. Ik dressuur zelf zonder beenbescherming. Ik ben er van overtuigd dat de warmte onder de peesbeschermer schadelijker is dan het mogelijke tikje dat ze kunnen oplopen. Dat laatste lopen ze nog eerder in de wei of paddock op. Draagt ze dan ook beschermers?

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 22:24

Heey Linda! Misschien kan je de 3 in 1 beschermers van Anky proberen? Deze heb ik ook voor Flame, de pezen worden er niet warm van en ze zijn makelijk in gebruik. :)