Zelf vind ik dit topic hier het best op zijn plaats, omdat mijn vraag echt gericht is aan mensen die wat met barokke paarden hebben, en vrij specifiek is.
De kwestie:
Ik mag, vanwege een behoorlijke prestatie, als soort van beloning een barok shabrak uitkiezen van mijn vriend.
(ben meer dan 30 kilo kwijt....)
Erg gaaf natuurlijk, maar nu komt het grote kiezen...
Mijn paard is een valk-lusitano, zie topics in onderschrift.
Als tuig heb ik een zwart Portugees hoofdstel en bijbehorend voortuig, met zilveren ornamenten.
Mijn zadel is ook zwart, kunsstof, en gewoon Engelse stijl, en dat verandert voorlopig ook niet. (Heb eindelijk iets dat hem goed ligt, en waar ik fatsoenlijk op zit...)
Het shabrak moet dus passen bij mijn paard, en bij het al aanwezige tuig.
Ik denk dat ik zwart met rood, en evt. wat zilver erg mooi vind, maar ben nog niet helemaal zeker.
Welk advies vraag ik precies:
Welke kleuren denken jullie dat mooi is?
Welk model shabrak precies?
Waar zou ik dat kunnen bestellen, of kunnen laten maken?
Hieronder een paar fotootjes van paard met al aanwezige tuig voor het idee...
Foto's zijn van voor de -30 kilo, en met een oud niet 100% passend zadel. Dat is nu dus wel voor elkaar...
Binnenkort heb ik weer een fotoshoot, liefst al met nieuwe shabrak... Dan uiteraard nieuwe foto's....

(ps, voor de mensen die zich direct zorgen maken: ik rij normaal natuurlijk niet met dit scherpe bit, dat was voor de fotoshoot. normaal rij ik met een leren-bitje. en uiteraard hield ik met mijn gewicht rekening met wat ik van mijn paard vroeg....)